| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kimya | KIM 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilimin diğer bir çok alanıyla ve insanın uğraştığı bir çok alanla ilgili olan kimya dersinin öğrencilere teorik olarak kavratılması |
| Dersin İçeriği | Madde ve özellikleri, atom ve atomun yapısı, periyodik tablo, kimyasal reaksiyonlar, sıvılar, katılar, gazlar, çözeltiler ve denge, asitler-bazlar ve çözünürlük dengeleri, elektrokimya. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyanın temel metotlarını ve önemini kavrar | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Periyodik cetvel yardımıyla maddelerin çeşitli özeliklerini öğrenerek tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Gazlar, sıvılar ve katıları ayırt edebilme özelliğini anlar | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Ölçme ve temel birim sistemlerini öğrenir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Entalpi, entropi, iç enerji gibi termokimyasal terimleri kavrar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Madde ve Özellikleri | [1] Sayfa 1-21 |
| 2 | Atomun Yapısı ve Özellikleri | [1] Sayfa 33-54 |
| 3 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | [1] Sayfa 317-340 |
| 4 | Kimyasal Bağlar | [1] Sayfa 353-389 |
| 5 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | [1] Sayfa 99-118 |
| 6 | Katılar, Sıvılar | [1] Sayfa 433-458 |
| 7 | Gazlar | [1] Sayfa 169-198 |
| 8 | Sulu Çözeltiler | [1] Sayfa 134-140 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Karışımlar | [1] Sayfa 140-155 |
| 11 | Kimyasal Kinetik | [1] Sayfa 512-542 |
| 12 | Kimyasal Denge | [1] Sayfa 552-578 |
| 13 | Asitler ve Bazlar (Sulu Çözeltilerde Denge) | [1] Sayfa 630-655 |
| 14 | Elektrokimya | [1] Sayfa 732-760 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Petrucci, H.R., Harwood, S.W., “Genel Kimya” Çev. Uyar.T., Palme Yayıncılık, 1995, Ankara. |
| Ders Kaynakları | [2] Aydın, A.O., Sevinç, V., Şengil, İ.A., “Temel Kimya” Değişim Yayınları, 2010, Adapazarı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kimyanın temel metotlarını ve önemini kavrar | ||||||||||||
| 2 | Periyodik cetvel yardımıyla maddelerin çeşitli özeliklerini öğrenerek tanımlar | ||||||||||||
| 3 | Gazlar, sıvılar ve katıları ayırt edebilme özelliğini anlar | ||||||||||||
| 4 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar | ||||||||||||
| 5 | Ölçme ve temel birim sistemlerini öğrenir | ||||||||||||
| 6 | Entalpi, entropi, iç enerji gibi termokimyasal terimleri kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|