| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Mesleğine Giriş | EBB 111 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM BİLİMLERİ HAKKINDA GENEL BİR BİLGİYE VE ÖNGÖRÜYE SAHİP OLMALARINI SAĞLAMAK |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | |
| 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | |
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | |
| 4 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | |
| 5 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | |
| 6 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | |
| 7 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | |
| 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | |
| 9 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ve FELSEFESİ | |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | |
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | |
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAMA | ||||||||||||
| 2 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAMA | ||||||||||||
| 3 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR | ||||||||||||
| 4 | EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
| 5 | EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR | ||||||||||||
| 6 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER | ||||||||||||
| 7 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 81 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||