| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Edebiyatı | SAU 214 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Fatih Mehmet TULUMCU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş Türk Edebiyatını, edebî toplulukları, sanatçıları ve önemli eserlerini öğrencilere tanıtıp onlarda metin çözümlemesi yoluyla edebî ve estetik bir zevk oluşturmak. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş Türk Edebiyatı’nın gelişimi, Cumhuriyet dönemine ait Türk Edebiyatı eserlerinin incelenmesi, başlıca edebî türler; bu türlere ilişkin öğretici örnekler üzerinde incelemeler; bu türlere ait örnekler üzerinden metin çözümlemeleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | 2. Bu dönemdeki önemli edebî toplulukları özellikleri ile tanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | 3. Cumhuriyet Dönemi sanatçılarını önemli eserleri ile öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | 4. Yaşayan edebiyatçılarımızı ve eserlerini inceleme yöntemi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | |||
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 | |||
| 9 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İnci ENGİNÜN, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergah yay. , Mehmet KAPLAN, Hikaye Tahlilleri / Şiir Tahlilleri,Dergâh Şerif AKTAŞ, Yenileşme Dönemi Türk Şiiri Antolojisi I-II, Akçağ Ahmet Hamdi TANPINAR, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Orhan OKAY, Batı Medeniyeti Karşısında Ahmet Mithat Efendi, MEB Kenan Akyüz – Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi,İnkılap Büyük Türk Klâsikleri,Dergâh Fahir Armaoğlu, Türk Siyasi Tarihi, 19. ve 20.yy Cevcet Kudret, Edebiyatımızda Hikâye ve Roman, Varlık yay. Mehmet Tekin'in, Roman Sanatı, Ötüken yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 1. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının genel özelliklerini kavrar, |
| 2 | 2. Bu dönemdeki önemli edebî toplulukları özellikleri ile tanır, |
| 3 | 3. Cumhuriyet Dönemi sanatçılarını önemli eserleri ile öğrenir. |
| 4 | 4. Yaşayan edebiyatçılarımızı ve eserlerini inceleme yöntemi kazanır, |
| 5 | |
| 6 | |
| 7 | |
| 8 | |
| 9 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||