| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya Okuryazarlığı | SAU 753 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin günlük hayatta ve derslerinde medya ve medya araçlarını etkili şekilde kullanmalarını sağlamak, medya okuryazarlığı hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
| Dersin İçeriği | Medya araçlarını tanıyarak derslerde medya araçlarından nasıl faydalanılacağını açıklamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya ve medya araçları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Medya araçlarının kullanımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Amaca uygun medya aracı seçimi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır. | Anlatım, | |
| 7 | 21.yüzyılda okuryazarlık türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Görsel okuryazarlık kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Elektronik okuryazarlık kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 10 | Metin türlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Medya okuryazarlığı kavramını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeveyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 13 | Medya okuryazarlığının amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 15 | Genel değerlendirme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Medya ve medya araçları | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
| 2 | Günümüzde medya araçları | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
| 3 | Medyanın önemi ve topluma etkisi | Ders notu (1.bölüm) okunacak |
| 4 | Medya araçlarının kullanımı | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
| 5 | Amaca uygun medya aracı seçimi | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
| 6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramları | Ders notu (2.bölüm) okunacak |
| 7 | 21.yüzyılda okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
| 8 | Görsel okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
| 9 | Elektronik okuryazarlık | Ders notu (3.bölüm) okunacak |
| 10 | Metin türleri | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
| 11 | Medya okuryazarlığı kavramı | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
| 12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeve | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
| 13 | Medya okuryazarlığının amacı | Ders notu (4.bölüm) okunacak |
| 14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanları | Ders notu (5.bölüm) okunacak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Medya okuryazarlığı dersi notları |
| Ders Kaynakları | Taşkıran, Nurdan (2006).Medya Okuryazarlığına Giriş. Ankara: Beta Yay. İnal,Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El kitabı. Ankara: Ütopya Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Medya ve medya araçları tanır. |
| 2 | Günümüzde kullanılan medya araçlarını tanır. |
| 3 | Medyanın önemi ve topluma etkisini tanır. |
| 4 | Medya araçlarının kullanımını kavrar. |
| 5 | Amaca uygun medya aracı seçimi yapar. |
| 6 | Okuma, yazma ve okuryazarlık kavramlarını tanır. |
| 7 | 21.yüzyılda okuryazarlık türlerini kavrar. |
| 8 | Görsel okuryazarlık kavramını tanır. |
| 9 | Elektronik okuryazarlık kavramını tanır. |
| 10 | Metin türlerini tanır. |
| 11 | Medya okuryazarlığı kavramını kavrar. |
| 12 | Medya okuryazarlığı kuramsal çerçeveyi kavrar. |
| 13 | Medya okuryazarlığının amacını kavrar. |
| 14 | Medya okuryazarlığının kullanım alanlarını kavrar. |
| 15 | Genel değerlendirme yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||