| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okuma ve Beyin | EBB 030 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı okuma-beyin ilişkisini dikkate alarak okumanın sağlıklı gelişimini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Okuma ve beyin ile ilgili temel kavramları bilir. Okumanın nörolojik sürecini inceleyerek okuma-beyin ilişkisini kavrar. Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını bilir ve uygular. Okuma atmosferi oluşturmak ve alışkanlığı kazanmak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. | Eğitsel Oyun, | Öz Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | |
| 2 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. | |
| 3 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
| 4 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
| 5 | Okumanın nöro-biyolojik süreçleri | |
| 6 | Beyin temelli öğrenme ve okuma | |
| 7 | Beyin temelli öğrenme ve okuma | |
| 8 | Okuma sorunları ve çözüm yolları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Okuma sorunları ve çözüm yolları | |
| 11 | Okuma sorunları ve çözüm yolları | |
| 12 | Okuma atmosferi oluşturma | |
| 13 | Okuma alışkanlığı kazandırma | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dehaene, S. (2014). Beyin Nasıl Okur. İstanbul: Alfa Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. |
| 2 | Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. |
| 3 | Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. |
| 4 | Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. |
| 5 | Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||