| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gelecek Okuryazarlığı ve Eğitimi | EBB 027 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yapay zeka |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit CEBECİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste, gelecek okuryazarlığının anlamının, içeriğinin ve boyutlarının ortaya konması ve öğretmen adaylarında gelecek okuryazarlığı becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi, boyutları, ilişkili olduğu alanlar; gelecek okuryazarlığı becerisinin önemini kavrama, gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç ve yöntemleri bilme, eğitim-öğretim sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek etkinlikler hazırlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar. | ||
| 2 | Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder. | ||
| 3 | Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar. | ||
| 4 | Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar. | ||
| 5 | Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||
| 6 | Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar. | ||
| 7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir. | ||
| 8 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelecek kavramı ve gelecek okuryazarlığı becerisi ile ilgili temel tanım ve kavramlar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 2 | Geçmişte gerçekleştirilen gelecek çalışmaları (paleofütürizm) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 3 | Dünyadaki ve Türkiye’deki gelecek okuryazarlığı üzerine gerçekleştirilen araştırmalar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 4 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 5 | Gelecek okuryazarlığının ilişkili olduğu alanlar (sinema, sanat, teknoloji, sağlık, sosyal bilimler, eğitim vs.) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 6 | Gelecek okuryazarlığı becerisi ile eğitimin ilişkilendirilmesi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde kullanılabilecek araç, gereç, yöntem ve teknikler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 8 | Öğretim programlarında gelecek okuryazarlığı becerisinin önemi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 9 | ARA SINAV | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 10 | Gelecek ile ilgili bilim kurgu roman/hikâyeleri, filmleri ve görselleri bilme ve analiz etme | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 11 | Bilim kurgu eserlerinin öğrenme-öğretme ortamlarında kullanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 12 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 13 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimine yönelik etkinlik örneklerini inceleme ve etkinlik tasarlama | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| 14 | Geleceğe yönelik senaryolar hazırlama ve analiz etme | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Görseller, kitaplar ve sunumlar |
| Ders Kaynakları | İlgili kitap ve makale kaynakları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretim programlarında yer alan gelecek ile ilgili kazanımları kavrar. |
| 2 | Dünyada ve Türkiye’de gerçekleştirilen gelecek ile ilgili araştırmaları takip eder. |
| 3 | Derslerde öğrencilere kazandırılması planlanan gelecek okuryazarlığı becerisinin boyutlarını kavrar. |
| 4 | Eğitim ile gelecek okuryazarlığı becerisinin ilişkili olduğu konuları tanımlar. |
| 5 | Öğretmenlik alanı ile gelecek okuryazarlığı becerisi arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| 6 | Gelecek okuryazarlığı becerisine sahip olmanın eğitim-öğretim süreci açısından önemini kavrar. |
| 7 | Gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişiminde görsel ve basılı materyallerin rolünü değerlendirir. |
| 8 | Öğrenme-öğretme sürecinde gelecek okuryazarlığı becerisinin gelişimini sağlayabilecek etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 75 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü | 28 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||