Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 040 | 9 | 20 + 0 | 20 | 30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. UMUT KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak. Dinleme: Günlük konuşmaları ve aşina olduğu konulardaki duyduğu içerikleri büyük ölçüde anlayabilir; iş ile alakalı içeriklerdeki mesajları ve detayları algılayabilir, ilgi alanındaki kayıtlı içerikleri, net ve nispeten yavaş aktarılan TV programlarını, röportajları ve kısa seminerleri anlayabilir.
Okuma: Alanındaki bilgi verici metinleri yeterli düzeyde anlayabilir ve daha uzun metinleri tarayabilir, dergi ve broşür gibi basılı materyaller ile web içeriklerindeki bilgi verici metinleri anlayabilir, metinlerde belirtilen fikirleri anlayabilir ve çıkarımlar yapabilir, ilgi alanındaki metinlerde bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik çıkarımlar yapabilir.
Konuşma: İlgi alanındaki konularla ilgili tanımlamalar yapabilir, duygularını ve nedenlerini açıkça ifade edebilir, aşina olduğu konularda fikirlerini kendine güvenli bir şekilde iletebilir, daha soyut olan kültürel konularda fikirlerini beyan edebilir, bir diyalog başlatabilir ve spontane sorular ile o diyaloğu sürdürebilir, problemleri ve sebeplerini tanımlayabilir, seçenekleri değerlendirebilir, başkalarının fikirleri üzerine yorum yapabilir, önceden yapılandırılmış görüşmeleri yürütebilir, adını hatırlayamadığı nesnelerin tanımını yapabilir.
Yazma: İlgi alanını ile ilgili birbiri ile bağlantılı fikirleri doğrusal biçimde sıralayarak bir metin üretebilir, olayları zaman sırasına bağlayabilir, film, kitap vb. hakkında basit inceleme yazısı yazabilir, ilgi alanında kısa makale/kompozisyon yazabilir, belirli bir konunun avantajları ve dezavantajlarını listeleyerek o konuda fikrini belirtebilir, soyut veya somut konularda neden sonuç ilişkisi kurarak bilgi aktarabilir, fikirlerini ve duygularını içeren kişisel mektuplar oluşturabilir, metinlerdeki görüşleri ve bilgileri özetleyebilir. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak için gerekli basılı veya elektronik materyaller ile etkinliklerden oluşmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Subject and object questions, Present simple and present continuous, Gradable and extreme adjectives, Giving and responding to opinions; Using me too / me neither, Introducing a purpose; Referring pronouns | |
2 | Present perfect and past simple, Present perfect and present perfect continuous, Making and responding to suggestions; Sounding sympathetic or pleased, An informal email | |
3 | Narrative tenses, Relationships, Linking sounds, Telling a story, Writing a biography | |
4 | used to, usually, Multi-word verbs, Reacting to what people say; Describing time | |
5 | Modals and phrases of ability, Articles, Personality adjectives, question tags, Asking for help, Describing a person, An informal online advert | |
6 | Future forms, Environmental issues, Voiced and unvoiced consonants, Predictions about the future, Giving yourself time to think | |
7 | Zero and first Conditionals, Giving reasons, results and examples, A discussion essay, Organising an essay; Signposting language | |
8 | Talk about advice and rules, Modals of obligation, Writing a review of a restaurant or café, Compound nouns, Describing different cultures | |
9 | Comparatives and Superlatives, Asking for and giving recommendations, Expressing surprise, Positive and negative language; Adverbs | |
10 | Modals of deduction, Describing a building, Talking about where you live, Sounding polite | |
11 | Quantifiers, Making offers and requests and asking for permission, Offering choices | |
12 | Reported speech, Verb patterns, Reporting verbs, Generalising and being vague, Giving opinions, Describing experiences using reporting verbs, Summarising information | |
13 | The passive, -ed / -ing adjectives, Wordbuilding (nouns), Contrasting ideas, Recommending a film or TV programme / Defining and nondefining relative clauses, Recommending and responding to recommendations, Asking someone to wait, Showing contrast | |
14 | Second conditional, Sounding sure and unsure, Talking about problems and reassuring someone, Advising a course of action / Third conditional, Expressions with do, make and take, An email with advice |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online Practice Handout Worksheet Dictionary |
Ders Kaynakları | Coursebook Workbook
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|