Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihi IKA 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini inceleyerek, günümüzdeki uygulamalara nasıl evrildiğini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında insan kaynakları yönetiminin tarihi, dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi belirli tarihsel dönemler çerçevesinde incelenecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar. Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Günümüzdeki insan kaynakları uygulamalarının tarihsel temellerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan Kaynakları Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi Sabis Ders notları
2 Sanayi Devrimi Öncesinde Emek Yönetimi Sabis Ders notları
3 Sanayi Devrimi Sonrasında Emek Yönetimi Sabis Ders notları
4 Bilimsel Yönetim Yaklaşımı Sabis Ders notları
5 Endüstri Psikolojisinin Ortaya Çıkışı ve Davranışsal Yaklaşım Sabis Ders notları
6 2.Dünya Savaşı Sonrasında Endüstri İlişkilerinin ve Personel Yönetiminin Durumu Sabis Ders notları
7 Ara sınav Sabis Ders notları
8 Refah Devleti, Neoliberalizm, Esnek Çalışma Biçimleri Sabis Ders notları
9 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi Sabis Ders notları
10 Bilgi Toplumu ve Dijitalleşme Sabis Ders notları
11 İK Analitiği Sabis Ders notları
12 Türkiye'de İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi Sabis Ders notları
13 İnsan Kaynakları Yönetiminin Güncel Sorunlars, Etik Tartışmalar ve Geleceğe Yönelik Eğilimler Sabis Ders notları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Sabis dokümanlar

Ders Kaynakları

Kaufman, B. E. (2014). The development of human resource management across nations: History and its lessons for international and comparative HRM.

Legge, K. (2005). Rhetorics and realities. Human Resource Management.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar. 4 3 3 3 2 2 2
2 Günümüzdeki insan kaynakları uygulamalarının tarihsel temellerini tanımlar. 4 3 3 3 2 2 2
3 Dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi hakkında bilgi edinir. 4 3 3 3 2 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 25 25
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6