Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Malzeme Değerlendirme ve Geliştirme ELT 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretim malzemelerinin yapılandırılması, değerlendirilmesi, seçimi, uyarlanması ve bağlama-duyarlı, özel-amaçlı ve kapsayıcı alternatiflerinin üretimine ilişkin bilgi ve becerileri geliştirmek 

Dersin İçeriği

İngilizce öğretim yöntemleri ve malzemelerinde araştırmaya-dayalı değişimlerin değerlendirilmesi, malzeme değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi, bağlama-duyarlı uyarlama stratejilerinin uygulanması, ders kitabı oluşumu, kullanıcı ve üretici görüşlerine ilişkin güncel bilginin sentezlenmesi, küresel ve yerel ders kitaplarının karşılaştırılması, alana özgü, kültür/cinsiyet/dil açısından duyarlı, kapsayıcı malzemeler geliştirilmesi ve çeşitlilik gösteren İngilizce sınıflarında kullanılması 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
3 Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. Tartışma, Grupla Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Overview of SLA research, ELT methods and materials
2 Approaches to materials evaluation and selection
3 Principles and procedures of materials adaptation and development
4 Synthesis of research on coursebook content
5 Synthesis of research on coursebook consumption and production
6 Glocalisation: The global versus local coursebook debate
7 Materials development for raising cultural awareness
8 Midterm
9 Materials development for raising gender awareness
10 Materials development for raising language awareness
11 Materials development for ESP courses
12 Framework for writing inclusive materials in ELT
13 Evaluation of simulated materials development tasks
14 Evaluation of simulated materials development tasks
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS 

Ders Kaynakları

Tomlinson, B. (2023). Developing materials for language teaching. London: Bloomsbury Academic.

Jackson, D. O. (2022). Task-based language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Tomlinson, B., & Masuhara, H. (2018). The complete guide to the theory and practice of materials development for language learning. New Jersey: Wiley.

McGrath, I. (2016). Materials evaluation and design for language teaching. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Tomlinson, B. (2016). SLA research and materials development for language learning. New York: Routledge.

Garton, S., & Graves, K. (2014). International perspectives on materials in ELT. Hampshire: Palgrave Macmillan.

Harwood, N. (2014). English language teaching textbooks. Hampshire: Palgrave Macmillan.

McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT. Chichester: Wiley-Blackwell.

McGrath, I. (2013). Teaching materials and the roles of EFL/ESL teachers. London: Bloomsbury Academic.

Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Harwood, N. (2010). English language teaching materials: Theory and practice. New York: Cambridge University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. 5 3 4 4 2 2 3 2 1 2
2 Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. 3 3 4 3 3 2 3 4 3
3 Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. 3 2 3 4 3 4 2
4 Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. 4 4 3 3 4 3 3
5 Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. 3 3 4 3 4 2 3 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 40
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6