Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Malzeme Değerlendirme ve Geliştirme | ELT 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretim malzemelerinin yapılandırılması, değerlendirilmesi, seçimi, uyarlanması ve bağlama-duyarlı, özel-amaçlı ve kapsayıcı alternatiflerinin üretimine ilişkin bilgi ve becerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği | İngilizce öğretim yöntemleri ve malzemelerinde araştırmaya-dayalı değişimlerin değerlendirilmesi, malzeme değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi, bağlama-duyarlı uyarlama stratejilerinin uygulanması, ders kitabı oluşumu, kullanıcı ve üretici görüşlerine ilişkin güncel bilginin sentezlenmesi, küresel ve yerel ders kitaplarının karşılaştırılması, alana özgü, kültür/cinsiyet/dil açısından duyarlı, kapsayıcı malzemeler geliştirilmesi ve çeşitlilik gösteren İngilizce sınıflarında kullanılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Overview of SLA research, ELT methods and materials | |
2 | Approaches to materials evaluation and selection | |
3 | Principles and procedures of materials adaptation and development | |
4 | Synthesis of research on coursebook content | |
5 | Synthesis of research on coursebook consumption and production | |
6 | Glocalisation: The global versus local coursebook debate | |
7 | Materials development for raising cultural awareness | |
8 | Midterm | |
9 | Materials development for raising gender awareness | |
10 | Materials development for raising language awareness | |
11 | Materials development for ESP courses | |
12 | Framework for writing inclusive materials in ELT | |
13 | Evaluation of simulated materials development tasks | |
14 | Evaluation of simulated materials development tasks |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | SABİS |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İkinci dil edinimi çalışmaları, öğretim yöntemleri ve malzemeleri arasındaki etkileşimi kavrar. | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | |||||
2 | Farklı öğretimsel bağlamlara uygun değerlendirme ve uyarlama tekniklerini uygular. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | ||||||
3 | Küresel ve yerel öğretim malzemelerinin görece üstünlüklerini değerlendirir. | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ||||||||
4 | Ders kitabı içeriği, sınıf-içi kullanımı ve yazım-üretim süreçlerine ilişkin çalışmaları çözümler. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
5 | Öğrencilerin dil öğrenmedeki özel amaçları ile bireysel farklılıklarına duyarlı malzemeler geliştirir. | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |