Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi | DEG 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Aksakal, İbrahim."Durkheim'in Ahlak Eğitimi ve İdeal Vatandaş Modeli". Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 42 2001, 511-529. Çüçen Abdulkadir. Felsefeye Giriş. Bursa: Asa Kitabevi, 2007. Sönmez, Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2008. Uygun, Selçuk. "Değerler Eğitimi Program Tasarılarının Değerlendirilmesi (Antalya Örneği)". Mediterranean Journal of Humanities 3/2 2013, 263-277. Karakter ve Değerler Eğitimi. (ed. Figen Ersoy; Perihan Ünüvar). Ankara: Anı Yayıncılık, 2019. Kaymakcan, Recep; Meydan, Hasan. Ahlak Değerler ve Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları, 2020. Karakter ve Değerler Eğitimi. (Ed. Halil Ekşi & Ahmet Katılmış). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2022.
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı;öğretim programlarında değerler eğitiminin nasıl ele alındığını, değer eğitimi yaklaşımlarını, yöntem ve tekniklerini, değerler eğitiminin örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki etken rolünü ve sınırlarını ortaya koymaktır. Bu çerçevede ders, bilimsel temellere dayalı ve ülkenin uzak-genel ve özel hedefleri ile örtüşen bir eğitim sistemini kurma noktasında bireylerin topluma uyumlarını sağlayan değerler eğitiminin öğretim programlarındaki ve uygulama alanındaki etkisini ortaya koyması açısından önem arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Değerler Eğitiminin Tanımı ve Tarihsel Süreci, Mevzuatlarda Değerler Eğitimi, Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi, Değerler Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi, Değerler Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, Değerler Eğitiminin Önemi, Modern Toplumlarda Değişim ve Değerler Eğitimi, Örgün Eğitimde Değerler Eğitimi, Yaygın Eğitimde Değerler Eğitimi, Değerler Eğitimi Yaklaşımları, Değerler Eğitimi Yöntem ve Teknikleri, Değerler Eğitiminde Alternatif Yaklaşımlar, Değerler Eğitiminin Geleceği
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değerler eğitimi ile ilgili kavramsal analiz yapabilir. | ||
2 | Öğretim programlarında değerler eğitimi yaklaşımlarını, kullanılan yöntem ve tekniklerini bilir. | ||
3 | Değerler eğitimindeki yenilikçi bakış açılarını ve yaklaşımlarını bilir. | ||
4 | Örgün ve yaygın eğitimdeki değerler eğitimi yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
5 | Değerler eğitiminde alternatif önerilerde bulunabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerler Eğitiminin Tanımı ve Tarihsel Süreci | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
2 | Mevzuatlarda Değerler Eğitimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
3 | Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
4 | Değerler Eğitiminin Mahiyeti ve Kavramsal Çerçevesi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
5 | Değerler Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
6 | Değerler Eğitiminin Önemi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
7 | Modern Toplumda Değişim ve Değerler Eğitimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
8 | Örgün Eğitimde Değerler Eğitimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
9 | Yaygın Eğitimde Değerler Eğitimi | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
10 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
11 | Değerler Eğitimi Yöntem ve Teknikleri | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
12 | Değerler Eğitiminde Alternatif Yaklaşımlar | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
13 | Değerler Eğitimii | Literatür Değerlendirmesi ve Sunum |
14 | Genel Değerl | Öğrenci Raporu ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Değerler eğitimi ile ilgili kavramsal analiz yapabilir. |
2 | Öğretim programlarında değerler eğitimi yaklaşımlarını, kullanılan yöntem ve tekniklerini bilir. |
3 | Değerler eğitimindeki yenilikçi bakış açılarını ve yaklaşımlarını bilir. |
4 | Örgün ve yaygın eğitimdeki değerler eğitimi yaklaşımlarını karşılaştırır. |
5 | Değerler eğitiminde alternatif önerilerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |