Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hasta Güvenliği | EBE 234 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden durumları değerlendirebilme | Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 2-Hasta güvenliği, çalışan güvenliği ve güvenlik kültürü kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilme | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | 3-Hasta ve çalışan güvenliğini sağlamaya yönelik ebelik girişimleri oluşturabilmeli ve önlemlerine yönelik stratejiler geliştirebilmeli | Anlatım, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Literatür Taraması, Düz Anlatım |
2 | Hasta Güvenliğinde Kavramlar | Literatür Taraması, Düz Anlatım |
3 | Kimlik Tanımlama | Literatür Taraması, Düz Anlatım |
4 | Bebek Kaçırma (Pembe Kod) | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
5 | Renkli kod uygulamaları | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
6 | Güvenli ilaç uygulamaları | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Güvenli ilaç uygulamaları | Literatür Taraması, 6 şapka |
8 | Ara sınav | |
9 | Kan transfüzyonunda güvenliğin sağlanması | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
10 | Cerrahi uygulamalarda hasta güvenliği | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
11 | Venöz Tromboemboli (VTE) Profilaksisi Uygulanma | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
12 | Güvenli Doğum Kontrol Listesi | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
13 | Güvenli Hasta Transferi | Literatür Taraması, Düz Anlatım |
14 | Hasta Güvenliğinde Teknoloji | Literatür Taraması, Düz Anlatım, Örnek Olay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-Hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden durumları değerlendirebilme | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | 2-Hasta güvenliği, çalışan güvenliği ve güvenlik kültürü kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilme | |||||||||
3 | 3-Hasta ve çalışan güvenliğini sağlamaya yönelik ebelik girişimleri oluşturabilmeli ve önlemlerine yönelik stratejiler geliştirebilmeli |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |