Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları | MMM 457 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilere MS Office Excel programı yardımıyla, çeşitli kurumların ortak olarak gereksinim duyduğu kayıtların nasıl tutulduğunu anlayabilmelerini, verileri listeler halinde düzenleyebilmelerini, özetlenmesini, karşılaştırılmasını ve grafiksel biçimde sunmasını çeşitli uygulamalar ile gerçekleştirebilmelerine imkan verir. |
Dersin İçeriği | MS Office Excel programında bulunan ikonlarını ve görevlerini tanıma, birden fazla çalışma sayfası ile çalışma, hücreler / sayfalar arasında formüllerle bağlantı sağlama, veri girişi yaparak koşullu tablolar ve özet tablolar oluşturma, analizler yapabilme, fonksiyonların sözdizimi kuralını öğrenebilme ve formüllerle çalışma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verileri kayıt altına alarak saklamayı gerçekleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yerinde kararlar verebilmek için analizler yapabilir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Performans Değerlendirme, |
3 | Tablolara profesyonel görünüm kazandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Verileri etkin ve hızlı kullanabilmeyi gerçekleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Tablolarda özet çıkarabilir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Performans Değerlendirme, |
6 | Formüller kullanarak işlevleri kolayca ve kısa zamanda hazırlayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Bilgileri iş yerleri içindeki veya dışındaki kaynaklarla paylaşmayı gerçekleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Microsoft Office 365 Excel Tanıtımı, Excel nedir, ne işe yarar. | |
2 | Programın kurulumu ve sürüm farklılıkları | |
3 | Çalışma kitabı işlemleri ve menülerin tanıtımı | |
4 | Çalışma sayfa işlemleri ve sayfa yapısı | |
5 | Hücre ve veri işlemleri | |
6 | Biçimlendirme işlemleri, tablolar ve veri yönetimi | |
7 | Temel mantıksal ve matematiksel fonksiyonlar | |
8 | Koşullu Biçimlendirme | |
9 | Koşullu hesaplama | |
10 | Metinsel fonksiyonlar ve Arama, başvuru fonksiyonları | |
11 | Grafikler | |
12 | Veri Doğrulama | |
13 | Pivot Tablo | |
14 | Makrolara giriş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis Platformundan Paylaşımaktadır. |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, 2. Adım Adım Microsoft Excel XP 2002, Curtis Frye, Arkadaş Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verileri kayıt altına alarak saklamayı gerçekleştirebilir. | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Yerinde kararlar verebilmek için analizler yapabilir. | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Tablolara profesyonel görünüm kazandırabilir. | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Verileri etkin ve hızlı kullanabilmeyi gerçekleştirebilir. | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Tablolarda özet çıkarabilir. | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Formüller kullanarak işlevleri kolayca ve kısa zamanda hazırlayabilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||
7 | Bilgileri iş yerleri içindeki veya dışındaki kaynaklarla paylaşmayı gerçekleştirebilir. | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |