Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Savunma Sanayi Malzemeleri | MMM 449 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Ön Koşul yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH ÜSTEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Savunma Sanayinde kullanılan tüm malzemeleri ve malzeme gruplarının özelliklerini ve bu malzemelerden beklentiler çok yönlü olarak anlatılarak analiz edilecektir. Balistik Malzeme Tanımlarının ve Uygulamalarının; sivil ve askeri alanda tanıtılması Ağır Zırh Malzemelerinin Tanıtılması Hava, Deniz ve Kara Uygulamaları için Örneklendirme |
Dersin İçeriği | Malzeme grupları hakkında bilgilendirme, Malzemelerin genel özellikleri ve özelliklerin geliştirilme durumları Savunma sanayi malzemeleri Uzay havacılık malzemeleri Yüksek sıcaklıkta kullanılan malzemeler ve alaşımlar Savaş uçakları ve kullanılan malzemeler Elektronik malzemeler, Kara araçları ; zırh, silah malzemeleri Radar emen malzemeler, Sonar malzeme teknolojileri Uzun menzilli füze ve silah sistemlerinde kullanılan malzemeler Savunma sanayinde kullanılan kaplama uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Savunma Sanayi Kavramı ve Kapsamı Hakkında Bilgilendirme | |
2 | Savunma Sanayiinde Kullanılan Malzemelerin Sınıflandırılması | |
3 | Seramik Malzemeler (Mühendislik Seramikleri) ve Özellikleri | |
4 | Metalik Zırh Malzemeleri ve Özellikleri | |
5 | Polimer Malzemeler ve Özellikleri | |
6 | Balistik Zırh Koruma Sistemi | |
7 | Tank Araçları için Zırh Teknolojileri | |
8 | Savunma Sanayiinde Kaplama Uygulamaları | |
9 | vize | |
10 | Radar Işınların Emen Malzeme ve Kaplama Teknolojileri | |
11 | Genel Uygulamalara Yönelik Kaplama Teknolojileri-Püskürtme | |
12 | Yüksek Sıcaklık malzemeleri | |
13 | Yüksek Sıcaklık malzemeleri | |
14 | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İnternet ve Genel Malzeme Kitapları, Süreli Yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | X | |||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | X | |||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 2 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |