Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teke Bölgesi Halk Oyunları ve Müziği | THO 320 | 6 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. SEMİH ÖZBİLGİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunları içinde yer alan, çoğunlukla Muğla, Antalya, Denizli, Burdur illleri ve çevresinde gözlemlenen, 2/4, 4/4, 9/4, 9/8, 9/16’lık ritim yapısına sahip erkek, kadın ve karma (kadın, erkek) Teke Bölgesi oyunlarının geleneği, gelenek içerisindeki hareket ve ezgi yapısının kavranmasını sağlamak. Bu yapıdaki oyunların geleneği dikkate alınarak, yeni sahne ve sanatsal yaratıların üretimine katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | Teke Bölgesi oyun geleneği ve bu geleneğe ait oyunlar hakkında geniş bilgiler, çeşitli kaynaklar ve alan araştırmaları sonucu Teke Bölgesi oyun repertuarından seçilen oyunların aktarılması, çeşitli sahneleme tekniklerinden faydalanarak repertuvardaki oyunlar ile yeni sunumlar oluşturmaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teke Bölgesi oyunları hakkında teorik bilgi edinme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Teke Bölgesi oyunlarının adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Teke Bölgesi oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | |
2 | Teke Bölgesi Halk Oyunlarının tanıtımı | |
3 | Muğla merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
4 | Muğla merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
5 | Muğla merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
6 | Antalya merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
7 | Antalya merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
8 | Antalya merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
9 | Denizli merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
10 | Denizli merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
11 | Denizli merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
12 | Burdur merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
13 | Burdur merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları | |
14 | Burdur merkezli Teke Bölgesi oyun uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teke Bölgesi oyunları hakkında teorik bilgi edinme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
2 | Teke Bölgesi oyunlarının adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
5 | Teke Bölgesi oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |