Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Köy Seyirlik Oyunları ve Müziği | THO 318 | 6 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Eda ERTURAL |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk köy seyirlik oyunlarının önemini ve özelliklerini anlatmak, bu oyunların geçmişini, kültürel verilerini ve sahnelemelerini incelemek ve öğrencilerin köy seyirlik oyunlarına ilişkin bilgileri genişletmektir. |
Dersin İçeriği | Köy Seyirlik Oyunları ve örnekleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seyirlik oyunların kültürel alt yapısını bilir. | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Seyirlik oyunların sahne, kostüm, makyaj unsurlarını bilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk oyunlarının kökenleri ve önemi | |
2 | Köy seyirlik oyunlarının tarihi ve kültürel bağlaması | |
3 | Köy Seyirlik Oyun Türleri ve Örnekleri | |
4 | Köy seyirlik oyunlarında kullanılan müzik aletleri | |
5 | Köy seyirlik oyunlarında kullanılan geleneksel kostümler | |
6 | Köy seyirlik oyunlarında kullanılan özel hareketlerin öğrenilmesi | |
7 | Köy seyirlik oyunlarının duygusal ifade çalışmaları | |
8 | Köy seyirlik oyunlarının sahne tasarımı | |
9 | Sahne Performansı ve İfade Yeteneği | |
10 | Sahne Performansı ve Uygulama örnekleri | |
11 | Köy Seyirlik Oyunlarında Karakter ve Rol Çalışması | |
12 | Uygulama Örnekleri ve karakter analizleri | |
13 | Örnek uygulamalar ve sahne performans çalışmaları | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seyirlik oyunların kültürel alt yapısını bilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
2 | Seyirlik oyunların sahne, kostüm, makyaj unsurlarını bilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |