Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Muğla Halk Oyunları ve Müziği | THO 319 | 5 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. SEMİH ÖZBİLGİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunları içinde yer alan, çoğunlukla Muğla ili ve çevresinde gözlemlenen, 9/2, 9/4, 9/8’lik ritim yapısına sahip erkek, kadın ve karma (kadın, erkek) zeybek oyunlarının geleneği, gelenek içerisindeki hareket ve ezgi yapısının kavranmasını sağlamak. Bu yapıdaki oyunların geleneği dikkate alınarak, yeni sahne ve sanatsal yaratıların üretimine katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | Zeybeklik geleneği ve bu geleneğe ait oyunlar hakkında geniş bilgiler, çeşitli kaynaklar ve alan araştırmaları sonucu Muğla Zeybek oyun repertuarından seçilen 13 oyunun aktarılması, çeşitli sahneleme tekniklerinden faydalanarak repertuvardaki oyunlar ile yeni sunumlar oluşturmaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Muğla oyunları hakkında teorik bilgi edinme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Yöre oyunlarının hareket tekniğini öğrenme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Dans türünün karakteristik temel özelliklerini kendi bedenine aktarabilme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Yöre oyunlarını uygulamalı öğrenme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Muğla oyunlarını sahneye uyarlayabilme | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | |
2 | Kerimoğlu Zeybeği erkek oyunu | |
3 | Kerimoğlu Zeybeği kadın oyunu | |
4 | İnceoğlu Zeybeği | |
5 | İnceoğlu Zeybeği | |
6 | Kadıoğlu Zeybeği | |
7 | Kadıoğlu Zeybeği | |
8 | Çökertme | |
9 | Tosun Mehmet-İstanbul | |
10 | Satıoğlu Zeybeği | |
11 | Satıoğlu Zeybeği | |
12 | Çekirge | |
13 | Kıvrak Kerimoğlu | |
14 | Zerdali-Al İçlik-Keklik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Muğla oyunları hakkında teorik bilgi edinme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
2 | Yöre oyunlarının hareket tekniğini öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
3 | Dans türünün karakteristik temel özelliklerini kendi bedenine aktarabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
4 | Yöre oyunlarını uygulamalı öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
5 | Muğla oyunlarını sahneye uyarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |