Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimi Vııı SES 424 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri

Ses Eğitimi VII

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin önceki dönemlerde elde etmiş olduğu kazanımları (postür, ses üretimi, nefes kullanımı, hançere kullanımı, ağız özellikleri, mısra-melodi ilişkisi) Türk Halk Müziği'nin icrası zor örnekleri üzerinde sergilemesi ve bu icralara kendi yorumunu katabilmesi amaçlanmıştır.  

Dersin İçeriği

Farklı bölgelerin / yörelerin yerel icra teknikleri doğrultusunda karakteristik eserler üzerinde uygulamalara yer vererek öğrencinin, eserleri mısra-melodi ilişkisi içerisinde icra edebilmesi, geçen dönemlerde elde etmiş olduğu kazanımları da sergileyerek icrasına kendi yorumunu da katabilmesi ve bu uygulamaları sahne tecrübesiyle birleştirebilmesi hedeflenmiştir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Önceki dönemlerde elde etmiş olduğu tüm kazanımları zor seviyedeki örnek eserler üzerinde sergiler.
2 İcra ettiği eserlerin ezgisel ve söze dokusunu değişime uğratmadan yorumlama becerisine sahip olur.
3 Önceki dönemlerde elde etmiş olduğu tüm kazanımları sahne tecrübesiyle birleştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
2 Örnek eserler üzerinde ana düşünceyi saptama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
3 Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
4 Örnek eserler üzerinde mısrayı ve melodiyi anlamlandırma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
5 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
6 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
7 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisi kurma Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
8 Ara Sınav Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
9 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
10 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
11 Örnek eserler üzerinde mısra-melodi ilişkisini uygulama Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
12 Elde edilen tüm kazanımları sahne tecrübesiyle birleştirme Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
13 Elde edilen tüm kazanımları sahne tecrübesiyle birleştirme Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
14 Elde edilen tüm kazanımları sahne tecrübesiyle birleştirme Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

          Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

Ders Kaynakları

Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

 

Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN

 

Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI

 

Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Önceki dönemlerde elde etmiş olduğu tüm kazanımları zor seviyedeki örnek eserler üzerinde sergiler.
2 İcra ettiği eserlerin ezgisel ve söze dokusunu değişime uğratmadan yorumlama becerisine sahip olur.
3 Önceki dönemlerde elde etmiş olduğu tüm kazanımları sahne tecrübesiyle birleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5