Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sektörel Yeterlilik THO 424 8 2 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk halk danslarının farklı türlerine ait oyunların, bu oyunlara ait müziklerin ve ritimlerin kavranması ve öğrencinin bu bilgiyi aktarabilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Halay, Horon, Zeybek, Bar, Karşılama türlerinden dans örnekleri ve bunların müzik ve ritimleri. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk halk danslarının farklı türlerine ait dansları, müziklerini ve ritim kalıplarını tekrarlayabilir, gösterebilir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halay danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
2 Halay danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
3 Halay danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
4 Halay danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
5 Zeybek danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
6 Zeybek danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
7 Zeybek danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
8 Vize
9 Horon danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
10 Horon danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
11 Bar danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
12 Bar danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
13 Karşılama danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
14 Karşılama danslarından örnekler ve bunların müzik ve ritimleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Türk halk danslarının farklı türlerine ait dansları, müziklerini ve ritim kalıplarını tekrarlayabilir, gösterebilir. 5 4 4 3 4 5 4 1 3 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)