Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Akımları ve Dans | THO 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Belirli dönem koşullarında ortak estetik değerler, teknikler ve felsefeler etrafında birleşen sanatçı gruplarının oluşturduğu hareketler olan sanat akımları hakkında bilgi sahibi olması ve bu akımlar çerçevesinde üretilen sanat eserleri ve dans özel alanı ile ilgili entelektüel bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Sanat akımlarının anlamını keşfetmek, sanatın ve estetik kavramlarını ilişkilendirmek, farklı dönemlere ait toplumsal, kültürel ve politik olayların sanat üzerindeki etkisini anlamlandırmak, sanatçının dışavurum gücünü kavramak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güzellik, estetik, sanat ve sanatçı kavramlarını tanımlar. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sanatın tarihsel gelişimini ve sanat akımlarını açıklar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Farklı dönemlerde ortaya çıkan sanat akımlarını dans ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Örnek Olay, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatın doğuşu ve tarihsel gelişimi. Güzellik, estetik, sanat ve sanatçı kavramlarının tartışılması. Sanat ve zanaat ayrımı. | |
2 | Tarih öncesi dönem ve ilkel sanat kavramı, Ritüel ve büyü düzeninde dans formları | |
3 | Antik Dönem: Mısır, Yunan, Roma Sanatı. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
4 | Ortaçağ: Bizans Sanatı, Romanik Sanat, Gotik Sanat. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
5 | Rönesans sonrası: Barok, Rokoko. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
6 | Romantizm, Klasizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
7 | Naturalizm, Neoklasizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modernizm: Realizm, Empresyonizm (İzlenimcilik), Konstrüktivizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
10 | Post-empresyonizm, Sembolizm, Fovizm, Ekspresyonizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
11 | Kübizm, Futurizm, Dadaizm, Sürrealizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
12 | Çağdaş Sanat: Abstrakt Ekspresyonizm (Soyut dışavurumculuk), Pop Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
13 | Op Art, Arte Povera, Neo-Ekspresyonizm, Postmodernizm. Resim, heykel ve dans sanatından örnekler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, Metin Sözen-Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi Antikçağ Sanat Tarihi, Johann Joachim Winckelmann, Say Yayınları Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları Sanat Tarihinin Temel Kavramları, H. Wölfflin, Remzi Kitabevi Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi Sanatın Toplumsal Tarihi, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güzellik, estetik, sanat ve sanatçı kavramlarını tanımlar. | |||||||||||
2 | Sanatın tarihsel gelişimini ve sanat akımlarını açıklar. | |||||||||||
3 | Farklı dönemlerde ortaya çıkan sanat akımlarını dans ile ilişkilendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |