Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Dramaya Giriş | THO 313 | 5 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Umut ERDOĞAN |
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini ve hayallerini gerçekleştirmektir. Toplu oyun, role bürünme, hikâye oluşturma gibi yaratıcı araçlarla etkileşimde bulunmaları teşvik edilir. Bu sayede öğrencilerin problem çözme yetenekleri ve farklı olasılıklarla düşünebilme yetenekleri artar. |
|
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, yaratıcı drama araştırmaları ve yöntemlerini kullanarak yönlendirmelerini geliştirirler. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
2 | Kendi ifade etme ve alternatif çözümler üretme becerileri artar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı drama ve tarihsel süreci ve gelişimi | |
2 | Yaratıcı Drama tanımları | |
3 | Yaratıcı drama – Eğitimde drama – Eğitici ve Eğitsel drama kavramları | |
4 | Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri | |
5 | Tiyatro ve tiyatrodaki bazı yaklaşımların yaratıcı drama ile ilişkisi | |
6 | Psikodrama, sosyodrama, moreno ve yaratıcı drama | |
7 | Yaratıcı dramanın temel öğeleri: rol, mekân, zaman, durum | |
8 | Yaratıcı dramanın özellikleri ve genel amaçları | |
9 | Yaratıcı dramada yapılandırma | |
10 | Yaratıcı drama bileşenleri | |
11 | Yaratıcı Drama ve Halk Oyunları İlişkisi | |
12 | Halk oyunlarının temel özellikleri ve hikayeleri | |
13 | Halk oyunlarıyla yaratıcı drama arasındaki etkileşim ve sentezleme | |
14 | Yaratıcı drama ve yazma becerisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, yaratıcı drama araştırmaları ve yöntemlerini kullanarak yönlendirmelerini geliştirirler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
2 | Kendi ifade etme ve alternatif çözümler üretme becerileri artar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |