Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaratıcı Dramaya Giriş THO 313 5 1 + 1 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Umut ERDOĞAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini ve hayallerini gerçekleştirmektir. Toplu oyun, role bürünme, hikâye oluşturma gibi yaratıcı araçlarla etkileşimde bulunmaları teşvik edilir. Bu sayede öğrencilerin problem çözme yetenekleri ve farklı olasılıklarla düşünebilme yetenekleri artar.

Dersin İçeriği

 

 

Yaratıcı Drama teori ve tarihsel süreç inceleme ve değerlendirme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler, yaratıcı drama araştırmaları ve yöntemlerini kullanarak yönlendirmelerini geliştirirler. Anlatım, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar,
2 Kendi ifade etme ve alternatif çözümler üretme becerileri artar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratıcı drama ve tarihsel süreci ve gelişimi
2 Yaratıcı Drama tanımları
3 Yaratıcı drama – Eğitimde drama – Eğitici ve Eğitsel drama kavramları
4 Yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri
5 Tiyatro ve tiyatrodaki bazı yaklaşımların yaratıcı drama ile ilişkisi
6 Psikodrama, sosyodrama, moreno ve yaratıcı drama
7 Yaratıcı dramanın temel öğeleri: rol, mekân, zaman, durum
8 Yaratıcı dramanın özellikleri ve genel amaçları
9 Yaratıcı dramada yapılandırma
10 Yaratıcı drama bileşenleri
11 Yaratıcı Drama ve Halk Oyunları İlişkisi
12 Halk oyunlarının temel özellikleri ve hikayeleri
13 Halk oyunlarıyla yaratıcı drama arasındaki etkileşim ve sentezleme
14 Yaratıcı drama ve yazma becerisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Öğrenciler, yaratıcı drama araştırmaları ve yöntemlerini kullanarak yönlendirmelerini geliştirirler. 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
2 Kendi ifade etme ve alternatif çözümler üretme becerileri artar. 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 2