Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hareket Notasyonu II | THO 214 | 4 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Özbligi
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Kinetografi/Laban Hareket Yazım sisteminin temel yazım kurallarını ve sembollerini öğrenmesi, Türk Halk Oyunları repertuvarlarının ve sahne çalışmalarının transkripsiyonunun yapılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Kinetografi/Laban Hareket Yazım Sistemi'nin temel prensipleri.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini anlatabilme | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Türk Halk Oyunları repertuarının dikte ve deşifresini yapabilme. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pozisyonlar | |
2 | kol hareketleri | |
3 | kolun rotasyonu | |
4 | Beden hareketleri | |
5 | Baş hareketleri | |
6 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları | |
7 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, | |
10 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, | |
11 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, | |
12 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, | |
13 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, | |
14 | Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fügedi, János. (2016a). Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. Budapest: Institute for Musicology, Research Centre for the Humanities. Fügedi, János. (general editor). (2016b). “The Data of the Knowledge Base of Traditional Dances.” Version 1, dx.doi.org/10.23714/nzntk.ntt.publ.l01777. Retrieved from http://db.zti.hu/neptanc_tudastar/pdf/biblio/l01777.pdf Fügedi, János; Vavrinecz, András. (2013). Old Hungarian Dances Styles, The Ugros, Anthology. Budapest, Hungary: L’Harmattan – MTA Zenetudományi Intézet. Guest, Ann Hutchinson. (1998). Choreo-Graphics, A Comparison of Dance Notation Systems From the Fifteenth Century to the Present. New York: Routledge. Guest, Ann Hutchinson. (2005). Labanotation, A System of Analyzing and Recording Movement Fourth Edition. New York: Routledge.
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini anlatabilme | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 |
2 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | |||||||||||
3 | Türk Halk Oyunları repertuarının dikte ve deşifresini yapabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |