Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür Antropolojisi | THO 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EDA ERTURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EDA ERTURAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bireyin kültürel öğeler ile sosyal yapıyı inceleyebilmesini, kültürerel farklılıklara duyarlılık kazanmasını ve halk oyunları kültür ilişkisini analiz edebilmesini amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Antropolojiyi genel ve alt birimleriyle açıklar. İnsanın içinde yaşadığı kültürü ve kültürün temlelerini açıklar. İnsanın özelliklerini ve dansını antropolojik ve kültürel olarak analiz eder. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 GENEL AÇIKLAMA DEĞERLENDİRME VE DERSE GİRİŞ | |
2 | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR | |
3 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİSİİN ÖNEMİ VE BAĞLAMLARI | |
4 | KÜLTÜR KAVRAMI VE UNSURLARI | |
5 | KÜLTÜREL ANTROPOLOJİNİN METODOLOJİSİ | |
6 | HALK , HALK KÜLTÜRÜ HALK OYUNLARI KAVRAMLARI | |
7 | KÜLTÜREL DEĞİŞİM SÜREÇLERİ | |
8 | vize | |
9 | SOSYAL NORMLAR | |
10 | TOPLUMSAL YAPI VE KURUMLAR | |
11 | HALK OYUNLARIN KÜLTÜREL ARKA PLANI | |
12 | RİTÜELLERİN KÜLTÜREL İŞLEVLERİ | |
13 | GÖSTERİ VE PERFORMANSIN KÜLTÜREL ANLAMLARI | |
14 | GENEL TEKRAR ve HATIRLATMALAR |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu |
|
|
Ders Kaynakları | Slayt video gösterimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|