Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Doç.Dr. MURAT SARDUVAN, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT, Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR, Doç.Dr. CANSU AKBULUT, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRKOL, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır. | ||
2 | Aday öğretmen anlatacağı bir dersi planlar. | ||
3 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış oldukları deneyimleri paydaşları ile tartışır. | ||
4 | Fen ve fizik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, | ||
5 | Öğretim sürecinde ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama okullarının belirlenmesi | |
2 | Öğretmen adayları okul yönetimiyle iletişimi sağlamak üzere bir grup başkanı seçerek, branş öğretmenleriyle iletişimi sağlayacaklar ve onların derslerini 2., 3., 4. ve 5. hafta boyunca izlemeye devam edeceklerdir. | |
3 | Adaylar, branş öğretmenleriyle ders hazırlığı, planlama, yöntem seçme ve değerlendirme gibi konularda bilgi alışverişinde bulunmaya başlayacaklardır. | |
4 | Adaylar, 6. haftadan itibaren işleyecekleri ders konularını ilgili öğretmenlerden alarak, gerekli kaynak araştırmasını ve diğer tüm hazırlıklarını yapacaklardır. | |
5 | Adaylar, verecekleri dersin planını branş öğretmenlerinin görüşünü alarak hazırlamaya başlayacaklardır. | |
6 | Her öğretmen adayı derslerini, branş öğretmenlerinin sorumluluğu altında vermeye başlayacaklardır. | |
7 | Adaylar, uygulamasını yapacakları dersin planını ilgili ders öğretmeninin ve okul müdürünün denetiminden geçireceklerdir. Adaylar hazırladıkları dersleri planlarına göre sunacaklardır. | |
8 | Öğretmen adayları uyguladıkları her dersin sonunda diğer uygulama öğrencileri ve ders öğretmeniyle dersin kritiğini yaparak gerekli notları alacaklardır. | |
9 | Adaylar, uyguladıkları her dersin amacına ulaşıp ulaşmadığını, uygun ölçme araç ve teknikleriyle ölçüp değerlendirmesini yapacaklardır. | |
10 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
11 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
12 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
13 | Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenecek bir toplantıda, uygulama çalışmalarının genel bir değerlendirmesi yapılacaktır. | |
14 | Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyaya kazandığı deneyimleri yazarak danışman öğretim elemanına teslim edilecektir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır. | |||||||||
2 | Aday öğretmen anlatacağı bir dersi planlar. | |||||||||
3 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış oldukları deneyimleri paydaşları ile tartışır. | |||||||||
4 | Fen ve fizik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, | |||||||||
5 | Öğretim sürecinde ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |