Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Roma Toplum Yapısı ve Günlük Yaşam | TAR 218 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BİLGİÇ KAVAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antik Roma medeniyetine sosyal ve kültürel perspektiften bakarak Roma toplumunun daha bütüncül bir resmini sunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda aile yapısı, eğitim, din, mitoloji, günlük hayat, kadın vb. konular ele alınacak ve öğrencinin antik Roma medeniyetine daha geniş bir bakış açısıyla yaklaşması mümkün olacaktır. |
Dersin İçeriği | Antik Roma’nın sosyal ve kültürel tarihi eğitim, din, mitoloji, edebiyat, günlük hayat gibi çeşitli başlıklar altında incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Roma toplumunun sosyal yapısını ve sınıf sistemini anlayabilir. | ||
2 | Roma’daki günlük yaşam, aile yapısı, eğlence biçimleri ve ekonomik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
3 | Roma’daki kültürel ve sosyal gelenekleri kavrayabilir. | ||
4 | Roma toplumunun farklı kesimlerinin yaşam tarzlarını ve toplumsal rollerini analiz edebilir. | ||
5 | Roma’nın eğitimi ve eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Roma’nın Sosyal Yapısı | |
2 | Aile ve Toplum: Roma Ailesinin Yapısı ve Kadınların Toplumsal Rolü | |
3 | Roma’da Eğitim ve Eğitim Sistemi | |
4 | Roma Ekonomisi ve Ticaret Ağları | |
5 | Kent Yaşamı: Günlük Hayat | |
6 | Roma’da Eğlence ve Spor | |
7 | Roma’da Din: Tanrılar, Tapınaklar, Dini Ritüeller | |
8 | Roma ve Hıristiyanlığın Yükselişi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Roma’da Kölelik: Kölelerin Yaşamı ve Rolleri | |
11 | Roma’da Yemek Kültürü ve Ritüelleri | |
12 | Roma’da Sağlık ve Tıp | |
13 | Roma Hukuk Sistemi ve İşleyişi | |
14 | Roma’nın Sosyal ve Kültürel Mirası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | H. Blanck, Eski Yunan ve Roma’da Yaşam, çev. İ Tanrıkut. İstanbul: Arion Yayınevi, 2023. P. Stephenson, Yeni Roma: Doğu’daki Roma İmparatorluğu (395-700), çev. B. Bayram. İstanbul: Alfa Yayınları, 2023. H. J. Deighton, Eski Roma Yaşantısında Bir Gün, çev.: H. Kökten Ersoy, İstanbul: Homer Yayınevi, 2012. S. Dixon, The Roman Family, 1992. F. R. Cowell, Life in Ancient Rome, 1980. P. Temin, The Roman Market Economy, Princeton University Press, 2017. G. Aldrete, Daily Life in the Roman City, Greenwood Publishing, 2004. A. Futrell, The Roman Games, Blackwell, 2006. M. Beard, J. North, S. Price, Religions of Rome, Cambridge University Press, 1998. R. A. Bauman, Crime and Punishment in Ancient Rome, Roudledge, 2005. K. Bradley, Slavery and Society at Rome, Cambridge University Press, 1994. P. Faas, Around the Roman Table, Macmillan, 2013. R. Jackson, Doctors and Diseases in the Roman Empire, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Roma toplumunun sosyal yapısını ve sınıf sistemini anlayabilir. | |||||||||||
2 | Roma’daki günlük yaşam, aile yapısı, eğlence biçimleri ve ekonomik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
3 | Roma’daki kültürel ve sosyal gelenekleri kavrayabilir. | |||||||||||
4 | Roma toplumunun farklı kesimlerinin yaşam tarzlarını ve toplumsal rollerini analiz edebilir. | |||||||||||
5 | Roma’nın eğitimi ve eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|