Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzey Dalgaları ve Uygulamaları | JFM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİMUR TEZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TİMUR TEZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yerkabuğu araltırmalarında ve mühendislik çalışmalarında özel öneme sahip yüzey dalgalarının derinlemesine öğrenilmesi öğrenciye katkı sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Yüzey dalgalarının tanımı, fiziksel özellikleri, faz ve grup hızı, Love ve Rayleigh dalgalarının özellikleri, yüzey dalgalarınn soğurulması, Green fonksiyonu, Serbest Salınımlar, uzun periyotlu yüzey dalgaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüzey dalgalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cisim dalgalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yüzey dalgası analizinin yer araştırılmalarında nasıl kullanıldığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Love ve Rayleigh dalgalarının tanımlanması | |
2 | Yüzey dalgalarının yayılım özellikleri | |
3 | Rayleigh dalgası periyot denklemi | |
4 | Love dalgası periyot denklemi | |
5 | Tabakalı ortamda Rayleigh dalgaları | |
6 | Tabakalı ortamda Love dalgaları | |
7 | Azimut, geri-azimut hesaplanması | |
8 | Büyük daire tanımı ve hesaplanması | |
9 | Dispersiyon, faz ve grup hızı kavramları | |
10 | Faz ve grup hızı hesaplamaları | |
11 | Dispersiyon ile yer yapısının belirlenmesi | |
12 | Yüzey dalgalarının soğurulması | |
13 | Serbest Salınımlar | |
14 | Uzun periyotlu yüzey dalgaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Lay, T. and Wallace, T.C., 1995. Modern Global Seismology, Academic Press, 2. Stein, S. And Wysession, M. 2004. An Introduction to Seismology, Earthquakes, and Earth Structures, Blacwell Publishing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüzey dalgalarını tanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
2 | Cisim dalgalarını tanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
3 | Yüzey dalgası analizinin yer araştırılmalarında nasıl kullanıldığını öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |