Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal ve İnsan Kaynaklı Tehlikeler ve Afet Yönetimi | AFY 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİMUR TEZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Doğal ve İnsan kaynaklı tehlikeleri öğrenci tanır ve bunların her birisi için alınacabilecek tedbirleri öğrenir. Bunlara ilişkin bütüncül bir hareket tarzı geliştirmeyi başarabillir. |
Dersin İçeriği | Doğal tehlikeler (Deprem, Tsunami, Heyelan, Volkanlar, Meteorolojik olaylar) ve İnsan kaynaklı tehlikeler (Kimyasal kirlilik, pandemi, siber suçlar) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet yönetiminin anlam ve önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Doğal tehlikeleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İnsan kaynaklı tehlikeleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tehlikelere karşı hareket tarzını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal tehlikelerin tanımı | |
2 | Yerkürenin yapısı | |
3 | Depremler | |
4 | Tsunami | |
5 | Volkanlar ve volkan patlamaları | |
6 | Heyelanlar | |
7 | Sel ve taşkınlar | |
8 | Teknolojik Tehlikeler | |
9 | İnsan kaynaklı tehlikerin tanıtılması | |
10 | Kimyasal tehlikeler | |
11 | Pandemi | |
12 | Siber suçlar | |
13 | Doğal ve insan kaynaklı tehlikelere karşı alınacak tedbirler | |
14 | Ulusal ve uluslararası planların incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. UNISDR, 2009. Terminology on disaster risk reduction, 2. Kappes, M.S., Keiler, M., von Elverfeldt, K., Glade, T., 2012. Challenges of analyzing multihazard risk: a review. Nat. Hazards 64:1925-1958., 3. UNISDR 2015. Sendai framework for disaster risk reduction, United Nations International strategy for disaster reduction. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | X | |||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Afet yönetiminin anlam ve önemini bilir | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |
2 | Doğal tehlikeleri tanır | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |
3 | İnsan kaynaklı tehlikeleri tanır | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |
4 | Tehlikelere karşı hareket tarzını anlar | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |