Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Hastalıkları | EBP 524 | 0 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencinin çocukta görülebilecek hastalıkları bilmesini ve hastalıklara yönelik çocuk ve ailesine bakım ve danışmanlık verebilmesini amaçlamaktadır. Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilme becerisi kazandırılır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | -Hasta Çocuklara Bakım Uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | -Akut Hastalığı Olan Çocuğu Değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | -Hasta Çocuğa ve Ailesine Danışmanlık Verebilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda Ağrı Yönetimi | Literatür Taraması |
2 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Travmalar) | Literatür Taraması |
3 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Yanıklar) | Literatür Taraması |
4 | Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Zehirlenme ve Boğulma) | |
5 | Çocuk Dönemi Bulaşıcı Hastalıkları | |
6 | Çocuk Dönemi Bulaşıcı Hastalıkları | |
7 | Bağışıklama | |
8 | Ara sınav | |
9 | Solunum Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım | |
10 | Sindirim Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım | |
11 | Boşaltım Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım | |
12 | Sinir Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım | |
13 | Endokrin Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | -Hasta Çocuklara Bakım Uygulayabilir. | ||||||||
2 | -Akut Hastalığı Olan Çocuğu Değerlendirebilir. | ||||||||
3 | -Hasta Çocuğa ve Ailesine Danışmanlık Verebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |