Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Hastalıkları EBP 524 0 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin çocukta görülebilecek hastalıkları bilmesini ve hastalıklara yönelik çocuk ve ailesine bakım ve danışmanlık verebilmesini amaçlamaktadır. Öğrencide fiziksel ve duygusal yönden normalden sapma durumlarında çocuğa yönelik bakım verebilme becerisi kazandırılır.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 -Hasta Çocuklara Bakım Uygulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 -Akut Hastalığı Olan Çocuğu Değerlendirebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 -Hasta Çocuğa ve Ailesine Danışmanlık Verebilir. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklarda Ağrı Yönetimi Literatür Taraması
2 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Travmalar) Literatür Taraması
3 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Yanıklar) Literatür Taraması
4 Çocukluk Çağında Sık Görülen Kazalar (Zehirlenme ve Boğulma)
5 Çocuk Dönemi Bulaşıcı Hastalıkları
6 Çocuk Dönemi Bulaşıcı Hastalıkları
7 Bağışıklama
8 Ara sınav
9 Solunum Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım
10 Sindirim Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım
11 Boşaltım Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım
12 Sinir Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım
13 Endokrin Sistemi Hastalıklarına Yaklaşım
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme X
2 Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme X
3 Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme X
4 Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme X
7 Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme X
8 Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 -Hasta Çocuklara Bakım Uygulayabilir.
2 -Akut Hastalığı Olan Çocuğu Değerlendirebilir.
3 -Hasta Çocuğa ve Ailesine Danışmanlık Verebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6