Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimi V SES 321 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ses Eğitimi IV

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler Öğr.Gör. EMRE KARABULUT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hançere çalışmalarını iyileştirmek ve geniş aralıklı eserler üzerinde yörelere özgü komplike hançere yapılarını öğrenciye kazandırmak bu dersin temel amacıdır. 

Dersin İçeriği

Bir önceki dönemin bir sonraki dönemin alt yapısını oluşturacağı şekilde planlanmış olan ses eğitimi dersinin beşinci döneminde; bir önceki dönemde başlanmış olan hançere çalışmaları devam ederken öte yandan öğrencinin ses üretimi ve hançere koordinasyonunu göz önünde bulundurarak daha geniş ses aralığına sahip eserler üzerinde uygulamalar yaptırılır. Böylece hançere tekniğinin pekiştirilmesi sağlanır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
2 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
3 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
4 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
5 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
6 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
7 Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Doğu Anadolu bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
2 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
3 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Güneydoğu Anadolu bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
4 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
5 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (İç Anadolu bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
6 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
7 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Ege bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
8 Ara Sınav Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
9 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
10 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Akdeniz bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
11 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
12 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Karadeniz bölgesi örnekleri) Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
13 Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
14 Genel tekrar Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

          Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

Ders Kaynakları

Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları

 

Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN

 

Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI

 

Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
2 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
3 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
4 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
5 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
6 Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur.
7 Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6