Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi V | SES 321 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hançere çalışmalarını iyileştirmek ve geniş aralıklı eserler üzerinde yörelere özgü komplike hançere yapılarını öğrenciye kazandırmak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Bir önceki dönemin bir sonraki dönemin alt yapısını oluşturacağı şekilde planlanmış olan ses eğitimi dersinin beşinci döneminde; bir önceki dönemde başlanmış olan hançere çalışmaları devam ederken öte yandan öğrencinin ses üretimi ve hançere koordinasyonunu göz önünde bulundurarak daha geniş ses aralığına sahip eserler üzerinde uygulamalar yaptırılır. Böylece hançere tekniğinin pekiştirilmesi sağlanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
2 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
3 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
4 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
5 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
6 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Doğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
2 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
3 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Güneydoğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
4 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
5 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (İç Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
6 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
7 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Ege bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
9 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
10 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Akdeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
11 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
12 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Karadeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
13 | Geniş aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
14 | Genel tekrar | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
2 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
3 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
4 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
5 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
6 | Geniş aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |