Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi Iv | SES 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi III |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Vokal İcrayı iyileştirmek ve komplike icrayı daha da geliştirmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Ses ve nefes teknikleri üzerine yapılan çalışmaların ardından vokal icrayı iyileştirmek ve komplike icrayı daha da geliştirmek amacıyla öğrenciye, etütler ve örnek eserler üzerinde hançere çalışmalarına yönelik uygulamalar yaptırılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
2 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
3 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
4 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
5 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
6 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Doğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
2 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
3 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Güneydoğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
4 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
5 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (İç Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
6 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
7 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Ege bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
9 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
10 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Akdeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
11 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
12 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Karadeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
13 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
14 | Genel tekrar | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
2 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
3 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
4 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
5 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
6 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |