Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi III | SES 221 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sesini sağlıklı, etkili ve doğru kullanmasını sağlayacak temel davranışları kazanmış olan öğrencinin, bu kazanımları Türk Halk Müziği örnek eserleri üzerinde pekiştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Birinci ve ikinci dönemlerde öğrenciye kazandırılan teorik temel icra teknikleri doğrultusunda vokal eğitime yoğunlaşılır. Öğrencinin nefes kontrolünü daha iyi yapabilmesi amacıyla uzun süreli kalışlara ve geniş aralıklı ezgisel motiflere sahip eserler üzerinde detonasyonun ve sirtonasyonun önlenebilmesine yönelik çalışmalara yer verilir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulanan etütler ve örnek eserlerle ideal nefes kullanımını pekiştirir. | ||
2 | Atak nefes kullanımını başarılı bir şekilde uygular. | ||
3 | Dip nefes kullanımını başarılı bir şekilde uygular. | ||
4 | Uygulanan etütler ve örnek eserlerle ideal ses kullanımını pekiştirir. | ||
5 | Ses ve nefes tekniklerini eşzamanlı olarak uygular. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdeal nefes kullanımını pekiştirmek amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
2 | Atak nefes tekniğinin uygulanması amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
3 | Atak nefes tekniğinin uygulanması amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
4 | Dip nefes kullanımının pekiştirilmesi amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
5 | Dip nefes kullanımının pekiştirilmesi amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
6 | İdeal ses kullanımını pekiştirmek amacıyla örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
7 | Ses ve nefes tekniklerinin eş zamanlı olarak uygulanması amacıyla hazırlanmış örnek etüt uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
9 | Örnek eserler üzerinde nefes ve ses kullanımına dair uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
10 | Örnek eserler üzerinde nefes ve ses kullanımına dair uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
11 | Örnek eserler üzerinde nefes ve ses kullanımına dair uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
12 | Örnek eserler üzerinde nefes ve ses kullanımına dair uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
13 | Örnek eserler üzerinde nefes ve ses kullanımına dair uygulama esasları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
14 | Genel tekrar | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulanan etütler ve örnek eserlerle ideal nefes kullanımını pekiştirir. | ||||||||||||
2 | Atak nefes kullanımını başarılı bir şekilde uygular. | ||||||||||||
3 | Dip nefes kullanımını başarılı bir şekilde uygular. | ||||||||||||
4 | Uygulanan etütler ve örnek eserlerle ideal ses kullanımını pekiştirir. | ||||||||||||
5 | Ses ve nefes tekniklerini eşzamanlı olarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |