Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Sağlığı ve Güvenliği | DIS 223 | 3 | 1 + 0 | 1 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında kaçınılmaz bir gerçek olan iş kazaları ve meslek hastalıkları ve bunları çalışma hayatına yapacağı etkileri incelemek |
Dersin İçeriği | İSG kültürü, İş kazaları, meslek hastalıkları, risk analizi, fiziksel-kimyasal-biyolojik risk etmenleri, tarım-sanayi ve hizmetler sektöründe İSG, İSG ve beslenme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği İle İlgili Temel Verileri analiz eder | ||
2 | Güvenlik Bilinci ve Kültürünün bileşenlerini tanımlar | ||
3 | Kaza Durumunda İş Mevzuatına Göre Yapılması Gerekenleri açıklar | ||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği Noktasında İlgililerin Sorumluluklarını tanımlar | ||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konusunda Ulusal ve Uluslararası Aktörleri ve sorumluluklarını tanımlar ve analiz eder |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Önemi | |
2 | İş Sağlık İlişkisi ve Belirleyicileir | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Tarihi Gelişimi | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Uluslararası Aktörleri | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Ulusal Aktörleri | |
6 | Güvenlik Algısı ve Kültürü | |
7 | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu | |
8 | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun Uygulaması I | |
9 | 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun Uygulaması II | |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği Sağlanmasında Taraflara Getirilen Yükümlülükler | |
11 | İş Güvenliği Uygulayıcılarının Çalışmaları | |
12 | Genel Kişisel Koruyucular | |
13 | İş Kazası ve Sorumluluk | |
14 | Meslek Hastalığı ve Sorumluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akpınar, Teoman (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği, Ekin Yayınevi, Bursa, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği İle İlgili Temel Verileri analiz eder | ||||||||||
2 | Güvenlik Bilinci ve Kültürünün bileşenlerini tanımlar | ||||||||||
3 | Kaza Durumunda İş Mevzuatına Göre Yapılması Gerekenleri açıklar | ||||||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği Noktasında İlgililerin Sorumluluklarını tanımlar | ||||||||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konusunda Ulusal ve Uluslararası Aktörleri ve sorumluluklarını tanımlar ve analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |