Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Emeklilik Sistemi ve Sektör Uygulamaları (Sektör Dersi) | ISL 489 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN SARIASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bireysel emeklilik sisteminin bireylere ve ülke ekonomisine faydalarının bilinmesi, BES giriş şartları, yatırım dönemi ve sistemden çıkışların, fon sisteminin ve sermaye piyasaların çalışma sistematiğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin finans sektörü ile BES sektöründe çalışma imkanı sağlanması da amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | BES Amacı, BES Yapısı, BES e Giriş, BES Yatırım Dönemi, BES Çıkışı.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BES Genel Bakış | |
2 | BES Sistemi ve Yapısı | |
3 | BES Gönüllü Katılım Sistem ve Otomatik Katılım Sistemi | |
4 | 18 Yaş Altı Çocuklara Yönelik | |
5 | BES BES Giriş | |
6 | İşveren Emeklilik Sistemi | |
7 | BES Yatırım Dönemi BES Fon Türü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | BES Vergi Avantajları | |
10 | BES Saklama ve Güvence | |
11 | ||
12 | Fon Seçimi ve BEFAS | |
13 | BES ten Çıkış | |
14 | BES ten Çıkış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BES ve Muhasebesi, Doç. Dr. Metin SARIASLAN BES 101, BES Sistemi ve Emeklilik Yatırım Fonları, Fatih İlker Yiğit https://www.zeynepcandanaktas.com/
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|