Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireysel Emeklilik Sistemi ve Sektör Uygulamaları (Sektör Dersi) ISL 489 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. METİN SARIASLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bireysel emeklilik sisteminin bireylere ve ülke ekonomisine faydalarının bilinmesi, BES giriş şartları, yatırım dönemi ve sistemden çıkışların, fon  sisteminin ve sermaye piyasaların çalışma sistematiğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin finans sektörü ile BES sektöründe çalışma imkanı sağlanması da amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

BES Amacı,

BES Yapısı,

BES e Giriş,

BES Yatırım Dönemi,

BES Çıkışı.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 BES Genel Bakış
2 BES Sistemi ve Yapısı
3 BES Gönüllü Katılım Sistem ve Otomatik Katılım Sistemi
4 18 Yaş Altı Çocuklara Yönelik
5 BES BES Giriş
6 İşveren Emeklilik Sistemi
7 BES Yatırım Dönemi BES Fon Türü
8 Ara Sınav
9 BES Vergi Avantajları
10 BES Saklama ve Güvence
11
12 Fon Seçimi ve BEFAS
13 BES ten Çıkış
14 BES ten Çıkış
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

BES ve Muhasebesi, Doç. Dr. Metin SARIASLAN

BES 101, BES Sistemi ve Emeklilik Yatırım Fonları, Fatih İlker Yiğit

https://www.zeynepcandanaktas.com/

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)