Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Finans | ISL 483 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA KENAN ERKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hümeyra KOÇ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşletmelerin hem finansman hem de yatırımlarla ilgili finansal kararlarda gerekli olan matematiksel bilgileri kapsamına almakta ve kişilerin matematiksel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır |
Dersin İçeriği | Paranın Zaman Değeri Kavramı, Faizin Tanımı ve Türleri, Basit Faiz: İç ve Dış Faiz, Basit İskonto: İç İskonto ve Dış İskonto Hesaplamaları ve Eşdeğer Senetler, Bileşik Faiz: Nominal ve Efektif Faiz Oranları, Bileşik Faiz: Nominal ve Efektif Faiz Oranları, Para ve sermaye Piyasası Araçlarına ilişkin Uygulamalar, Anüite, Borç Ödemeleri, Tahvil Değerlemesi, Hisse Senedi Değerlemesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Basit faiz, bileşik faiz,basit iskonto, bileşik iskonto, reel faiz, nominal faiz ve efektif faiz gibi finans matematiğinin temel kavramlarını öğrenebilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Paranın gelecekteki ve bugünkü değeri hesaplayabilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Bir hisse senedinin değerini hesaplayabilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paranın Zaman Değeri Kavramı, Faizin Tanımı ve Türleri | Konuyla ilgili makaleler |
2 | Paranın Zaman Değeri Kavramı, Faizin Tanımı ve Türleri | Konuyla ilgili makaleler |
3 | Para ve Sermaye Piyasası Araçlarına ilişkin Uygulamalar: | Konuyla ilgili makaleler |
4 | Para ve Sermaye Piyasası Araçlarına ilişkin Uygulamalar | Konuyla ilgili makaleler |
5 | Taksitler (Anüite) ve Taksit Türleri: Eşit Tutarlı, Değişen Tutarlı, Geciktirilmiş Taksitler | Konuyla ilgili makaleler |
6 | Taksitler (Anüite) ve Taksit Türleri: Eşit Tutarlı, Değişen Tutarlı, Geciktirilmiş Taksitler | Konuyla ilgili makaleler |
7 | Tahvil değerlemesi | Konuyla ilgili makaleler |
8 | Hisse Senedi değerlemesi | Konuyla ilgili makaleler |
9 | Türev ürünler: Seçenekler | Konuyla ilgili makaleler |
10 | Türev ürünler: opsiyonların vade bitimi değeri, hamle paritesi, opsiyonların asıl ve vadeli değeri, ticaret stratejileri: spekülasyonlar, | Konuyla ilgili makaleler |
11 | Aktif varlıkların rastgele davranışı: Aktif varlıkların gelir tahmini, zaman skalaları, volatilite tahminleri, Wiener işlemi | Konuyla ilgili makaleler |
12 | Black-Scholes Opsiyon Modeli | Konuyla ilgili makaleler |
13 | Black-Scholes Opsiyon Modeli | Konuyla ilgili makaleler |
14 | Genel Tekrar | Konuyla ilgili makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis üzerinden paylaşılacaktır |
Ders Kaynakları | Sabis üzerinden paylaşılacaktır |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Basit faiz, bileşik faiz,basit iskonto, bileşik iskonto, reel faiz, nominal faiz ve efektif faiz gibi finans matematiğinin temel kavramlarını öğrenebilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
2 | Paranın gelecekteki ve bugünkü değeri hesaplayabilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
3 | Bir hisse senedinin değerini hesaplayabilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |