Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinematografik Kentler | CUL 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernitenin iki kahramanı olan sinema ve modern kent arasında bağlantı kurarak, sinemanın kent görünümlerini ve kent kültürüne katkısını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Ders, modern kentin sinemada nasıl göründüğü ve nasıl kimlik kazandığını ayrınıtılı bir biçimde inceleyerek, anlatıdaki rolünü ve konumunu belirler. Kentlerin kendine özgü karakteristik özelliklerini filmler aracıyla anlamaya ve çözümlemeye gayret eder. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite ve Kent İlişkisi | ||
2 | Modernite ve Sinema İlişkisi | ||
3 | Sinema ve Kent İlişkisi | ||
4 | Dünya Kentleri ve Sinema Görünümleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernitenin iki çocuğu: Kent ve Sinema | |
2 | İlk filmler ve kentler | |
3 | Paris ve Sinema | |
4 | Berlin ve Sinema | |
5 | Roma ve Sinema | |
6 | İstanbul ve Sinema | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tokyo ve Sinema | |
9 | Kahire ve Sinema | |
10 | Tahran ve Sinema | |
11 | Moskova ve Sinema | |
12 | Amerikan Kentleri ve Sinema | |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Genel Tekrar ve Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mehmet Öztürk- Sinematografik Kentler Mehmet Öztürk- Sinemasal Kentler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modernite ve Kent İlişkisi | |||||||||
2 | Modernite ve Sinema İlişkisi | |||||||||
3 | Sinema ve Kent İlişkisi | |||||||||
4 | Dünya Kentleri ve Sinema Görünümleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 7 | 3 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |