Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih ve Toplumsal Kritik | TCT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Ortaçağ Tarihi öğrencilerinin güvenilir kadim kaynaklardan alacağı bilgilere dayanarak analitik, bütünlüklü, sistemli ve tutarlı düşünüp anlamlı ve topluma yararlı bilgi ve sonuçlar üretmesini temin etmektir. |
Dersin İçeriği | FELSEFESİ 2. KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ 3. TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME’DEN MAHRUMİYET SORUNU 4. TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA REALİTEYİ GÖRMEK VE İDEAL-REAL DENGESİNİ GÖZETMEK 5. SÜREÇ-YÖNTEM ODAKLI DÜŞÜNME, BÜTÜNCÜL BAKIŞ VE BİRLEŞTİRİCİ YAKLAŞIM 6. TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI 7. İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
3 | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
4 | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TARİH BİLİMİ, TARİH BİLİNCİ, TARİH FELSEFESİ VE MEDENİYET FELSEFESİ-1 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
2 | TARİH BİLİMİ, TARİH BİLİNCİ, TARİH FELSEFESİ VE MEDENİYET FELSEFESİ-2 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
3 | KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ-1 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
4 | KADİM MİRAS NEDİR? / BATI-MERKEZ(Cİ/Lİ) TARİH-BİLİM-DÜNYA PARADİGMASI ELEŞTİRİSİ-2 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
5 | TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA KRİTİK-ANALİTİK DÜŞÜNME’DEN MAHRUMİYET SORUNU | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
6 | TARİH’İ VE DİN’İ ANLAMADA REALİTEYİ GÖRMEK VE İDEAL-REAL DENGESİNİ GÖZETMEK | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
7 | SÜREÇ-YÖNTEM ODAKLI DÜŞÜNME, BÜTÜNCÜL BAKIŞ VE BİRLEŞTİRİCİ YAKLAŞIM | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
8 | VİZE | Buraya kadar işlenen dersleri biliyor olmak |
9 | TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-1 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
10 | TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-2 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
11 | TARİH’İ DOĞRU ANLAMANIN USUL VE KAVRAMLARI-3 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
12 | İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-1 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
13 | İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-2 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
14 | İSLAM TARİHİNDE VE MODERN DÜNYADA BİRLİKTE YAŞAMA ZİHNİYETİ-3 | Derse dersnotundan ilgili kısmı okuyup gelmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tarih ve Toplumsal Kritik Ders Notları, LÜTFİ ŞEYBAN |
Ders Kaynakları | Şahin Uçar, Tarih Felsefesi Meseleleri, Albert Schweitzer, Medeniyet Felsefesi, Aliya İzzetbegoviç, Doğu Batı Arasında İslam, İbrahim Kalın, Ben, Öteki ve Ötesi/İslam-Batı İlişkileri Tarihine Giriş, Jhon M. Hobson, Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri, Büşra Ersanlı, İktidar ve Tarih, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|