Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk-Alman İlişkileri (1871-1980) TCT 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

19. ve 20. yy Türk siyasi tarihinde önemli  yere sahip olan Almanya ile ilişkileri incelemek

Dersin İçeriği

Türk-Alman İlişkilerinin 19. yy sonrasında gelişen siyasi ve ekonomik yönünü inceler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
2 Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
3 Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
4 Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
5 Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, 1848'e Kadar Alman Tarihi
2 Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu
3 Alman İmparatorluğu ve Osmanlı İmparatorluğu
4 I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler
5 I. Dünya Savaşı Öncesi Dönemde İkili İlişkiler
6 I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler
7 I. Dünya Savaşı Döneminde İkili İlişkiler
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı -Mondros Mütarekesi - Versay - Sevr - Lozan Antlaşmaları Süreci
10 20 ve 30'ların krizleri ve Türkiye Cumhuriyeti ve Nasyonal Sosyalizmin yükselişi
11 II. Dünya Savaşı ve Potsdam Konferansı'na kadar olan gelişmeler
12 1950 Dönemi Türk-Alman İlişkileri
13 1960 Dönemi Türk-Alman İlişkileri (İşçi Göçü)
14 1970-1980 Darbesi Dönemi Türk-Alman İlişkileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bağdat Demiryolu’na Ait Mukavelat, Selanik Matbaası, Dersaadet 1329.

Beydilli, Kemal, 1790 Osmanlı-Prusya İttifâkı, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1984.

Beydilli, Kemal, Büyük Friedrich ve Osmanlılar, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1985.

Krauss, Jakob, Deutsch-Türkische Handelsbeziehungen, G. Fischer, Jena 1901.

Ortaylı, İlber, Osmanlı İmparatorluğu’nda Alman Nüfuzu, Kronik Kitap, İstanbul 2018.

Önsoy, Rifat, Türk-Alman İktisadi Münasebetleri (1871-1914), Enderun Yayınları, İstanbul 1982.

Özgüldür, Yavuz, Türk-Alman İlişkileri (1023-1945), Genelkurmay Basımevi, Ankara 1993.

Özyüksel, Murat, Osmanlı İmparatorluğu’nda Nüfuz Mücadelesi Anadolu ve Bağdat Demiryolları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.

Rathmann, Lothar, Berlin-Bağdat Alman Emperyalizminin Türkiye’ye Girişi, çev. Ragıp Zarakolu, Belge Yayınları, İstanbul 1982.

Steinberg, Jonathan, Bismarck, çev. Hakan Abacı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Türk - Alman İlişkilerinin temel kavramlarını tanımlayabilir. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirebilir ve açıklayabilir. 5 5 5 5 5
2 Türk - Alman İlişkilerine yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralayabilir, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapabilir 5 5 5 5 5
3 Türk - Alman İlişkilerinde diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini belirleyip, yorumlar yapabilir 5 5 5 5 5 5 5
4 Türk - Alman İlişkilerinde geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir 5 5 5
5 Türk - Alman İlişkilerinin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6