Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Ahlak Felsefesi Seçme Metinleri FBD 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Klasik ve modern ahlak felsefesi seçme metinleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencileri çağdaş ahlak felsefesinin ana tartışma metinleriyle tanıştırmak 

Dersin İçeriği
Çağdaş ahlak felsefesi  metinlerinin ve özellikle meta-etik metinlerin okunması, analizi ve tartışılması
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 çağdaş ahlak felsefesinin metinlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 çağdaş ahlak felsefesinin metinlerini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 çağdaş ahlak felsefesinin tartışma konularını sınıflandırır. Problem Çözme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 çağdaş ahlak felsefesinin tartışmalarını analiz eder. Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Meta-etiğin temel kavramları
2 G.E. Moore ve Etiğin Konusu
3 D. Ross ve R.M. Hare ve meta-etik tartışma metinleri
4 D. Ross ve R.M. Hare ve meta-etik tartışma metinleri
5 D. Ross ve R.M. Hare ve meta-etik tartışma metinleri
6 J. Ayer ve Metafiziğin Elenmesi
7 J. Ayer ve Metafiziğin Elenmesi
8 C. Gilligan ve Feminist Etik
9 C. Gilligan ve Feminist Etik
10 J. Rawls ve Adalet
11 Simon Blackburn ve Etik
12 Plantinga ve kötülük problemi
13 R. Adams ve İlahi Buyruk Teorisi
14 Dennett ve Dawkins, Naturalist Etik.
Kaynaklar
Ders Notu

yok

Ders Kaynakları
Sedat Yazıcı (ed.), Çağdaş Ahlak Felsefesi (Temel Metinler), İdeal Yayınları,:2020;J.P. Changeux, Etiğin Doğal Temelleri, Doruk Yayınları, 2002; Murad Omay, Çağdaş Etik Tartışmaları, Vakıfbank, 2023; Simon Blackburn, Etik, Dost Yayınları, 2018; Harun Tepe, Etik ve Metaetik, TFK, 2011, A.Plantinga, Tanrı, Özgürlük ve Kötülük, Fol Yayınları, 2022, H. Aydeniz-F. Topaloğlu (ed.), Din-Ahlak Okumaları, Elis Yayınları, 2016,, Kemal Batak, Naturalizm Çıkmazı, İz yayıncılık, 2011, A. j. Ayer, Dil, Doğruluk ve Mantık, Metis Yayınları, 2023, A. MacIntyre, Erdem Peşinde, Yapı Kredi Yayınları, 2019, Levinas, Tanrı,Ölüm ve Zaman, Sel yayıncılık, 2021, J. Sartre, Varoluşçuluk, Say Yayınları, 2022, J. Rawls, Hakkaniyet Olarak Adalet, Pinhan Yayıncılık, 2020, J. Habermas, Söylem Etiği, Yapıkredi Yayınları, 2019.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 çağdaş ahlak felsefesinin metinlerini tanır 3 4 4 4 4 4 4 4 4
2 çağdaş ahlak felsefesinin metinlerini anlar 4 4 4 4 4
3 çağdaş ahlak felsefesinin tartışma konularını sınıflandırır. 4 4 4 4 4
4 çağdaş ahlak felsefesinin tartışmalarını analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Final 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 3 5 15
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6