Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihi Okumaları SAN 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Lisansta edinilen Sanat Tarihi bilgileri analiz etmek, alternatif bakış açıları üzerinden tartışmak ve akademik çalışmalara katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

Sanat Tarihinin içerdiği dönemleri, sanatçıları ve akımları yakın okumayla kavramak. Alternatif sanat tarihi okumalarını araştırmak. Toplumsal yapının sanatı biçimlendiriş şekillerini değerlendirirken özgün okumalar ortaya çıkarmak. Sanat tarihini semiolojik bir bütünlük olarak, insanlık tarihini ve zihnini değişen değer sistemleri ve yansımaları üzerinden kavramak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem Çözme, Tartışma, Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Yeni Perspektifler
2 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Yeni Perspektifler
3 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Güç Dinamikleri
4 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Güç Dinamikleri
5 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Yeni İfade Alanları ve Toplumsal Etkiler
6 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Yeni İfade Alanları ve Toplumsal Etkiler
7 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Görsel Dil ve İfade
8 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Görsel Dil ve İfade
9 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Görsel Dil ve İfade
10 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Bellek ve Anlatı
11 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Bellek ve Anlatı
12 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Bellek ve Anlatı
13 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Dönüşüm ve Sanat
14 Geleneksel Sanat Tarihine Eleştirel Bakış, Dönüşüm ve Sanat
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

"Sanat Tarihinin Tarihi" ; Vernon Hyde Minor / "Modern Sanatın Hikayesi" - Norbert Lynton  "Postmodernizm ve Kültürel Eleştiri" - Terry Eagleton/ "Görme Biçimleri" - John Berger / "Tüketim Toplumu ve Simgesel Değişim" - Jean Baudrillard / "İnsan Sonrası Bilgi" - Rosi Braidotti

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 48 48
Final 1 48 48
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 48 48
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6