Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Programlama | VBA 102 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | C++ dili ile nesneye yönelik bilgisayar programı geliştirilmesini öğretmek. Bu dersi alan öğrenciye C++ programlama dilinin yapısının ve bilgisayar programlamanın temel kurallarının, C++ ile konsol uygulamaları yazabilmenin ve nesneye yönelik programlamanın prensiplerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | C++ programlama dilinin yapısını bilir. | ||
2 | C++ programlama dilindeki komutları kullanır. | ||
3 | C++ programlama diliyle nesneye yönelik konsol uygulamaları yazar, test eder ve hata bulur. | ||
4 | Nesneye yönelik programlamanın prensiplerini bilir. | ||
5 | JAVA veya C# gibi başka bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak program yazar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | C++ Standart Kütüphanesi, "Hello World" Örneği, Ekrana Yazdırma (cout), Klavyeden Okuma (cin), Aritmetik ve Karşılaştırma Operatörleri, Temel Veri Tipleri, Değişken Deklarasyonları ve Atamaları, Microsoft Visual Studio 2010 Kullanarak Win32 Konsol Uygulaması Oluşturma, Derleme Yapma ve Program Çalıştırma. | |
2 | Şartlı Deyimler, Döngüler, Uygulamalar. | |
3 | Fonksiyonlar, Uygulamalar. | |
4 | Diziler, Uygulamalar. | |
5 | Nesneye Yönelik Programlama, Sınıf ve Nesne Kavramları, Uygulamalar. | |
6 | Kompozisyon, Kalıtım, Uygulamalar. | |
7 | İşaretçiler, Uygulamalar. | |
8 | Dinamik Bellek Yönetimi, Uygulamalar. | |
9 | Standart Şablon Kütüphanesi (STL), Kaplar, İteratörler, Uygulamalar. | |
10 | STL Algoritmaları, Uygulamalar. | |
11 | Dosya Yönetimi, Uygulamalar. | |
12 | İsim Uzayları, Uygulamalar. | |
13 | Laboratuvarda uygulamalı çalışmalar. | |
14 | Laboratuvarda uygulamalı çalışmalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | C++ programlama dilinin yapısını bilir. | ||||||||||||
2 | C++ programlama dilindeki komutları kullanır. | ||||||||||||
3 | C++ programlama diliyle nesneye yönelik konsol uygulamaları yazar, test eder ve hata bulur. | ||||||||||||
4 | Nesneye yönelik programlamanın prensiplerini bilir. | ||||||||||||
5 | JAVA veya C# gibi başka bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak program yazar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|