Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Bilgisayar Sistemleri | BST 009 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SEDA UÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi" dersi, insan ile bilgisayar arasındaki etkileşimin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, önemini ve bu alandaki tasarım yaklaşımlarını öğretmeyi amaçlar. Ders kapsamında, kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi (UX), erişilebilirlik ve kullanıcı testleri gibi konular işlenir. Öğrenciler, bu dersi tamamladıklarında insan-bilgisayar etkileşimi alanındaki değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygulayabilir hale gelirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan-bilgisayar etkileşimi temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kavrama. | ||
2 | Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi (UX) konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||
3 | Erişilebilirlik standartlarını anlama ve uygulama becerisi kazanma. | ||
4 | İnsan-bilgisayar etkileşimi değerlendirme yöntemlerini öğrenme ve kullanıcı testleri yapabilme. | ||
5 | Teknoloji tasarımı yaklaşımlarını anlama ve uygulama projelerinde bu bilgileri kullanabilme. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşiminin Temel Kavramları | |
2 | İnsan ve Bilgisayar Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi ve Önemi | |
3 | Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Deneyimi (UX) | |
4 | Tasarım Yaklaşımları ve Kullanıcı Grupları | |
5 | Erişilebilirlik | |
6 | Değerlendirme Yöntemleri ve Kullanıcı Testleri | |
7 | Değerlendirme Yöntemleri ve Kullanıcı Testleri | |
8 | Kullanılabilirlik Testleri | |
9 | Kullanılabilirlik Testleri | |
10 | Kullanılabilirlik Testleri | |
11 | Kullanılabilirlik Testleri | |
12 | Proje Sunumları | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Ders Özeti ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan-bilgisayar etkileşimi temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kavrama. | |||||
2 | Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi (UX) konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | |||||
3 | Erişilebilirlik standartlarını anlama ve uygulama becerisi kazanma. | |||||
4 | İnsan-bilgisayar etkileşimi değerlendirme yöntemlerini öğrenme ve kullanıcı testleri yapabilme. | |||||
5 | Teknoloji tasarımı yaklaşımlarını anlama ve uygulama projelerinde bu bilgileri kullanabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|