Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Teoriler | MAT 606 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Matematik eğitimi alanında yer alan teorileri tanımak, araştırmaları eleştirel bir bakış açısı ile incelemek ve belli bir araştırma konusuna uygun teorileri belirlemek. |
Dersin İçeriği | Matematik eğitiminde teori, teorik çerçeve ve kavramsal çerçeve, matematiksel anlama alanında teoriler, geometrik düşünme alanında teoriler, öğrenme ve öğretim alanında teoriler, sosyokültürel alanda teoriler, ilgili araştırmaların incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Recognizes the theories in the field of mathematics education | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
2 | Examines mathematics education research from a critical perspective | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Identifies theories appropriate to a particular research topic in the field of mathematics education. | Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik Eğitiminde Teori, Teorik Çerçeve ve Kavramsal Çerçeve | |
2 | Matematiksel anlama alanında teoriler | |
3 | Matematiksel Anlama alanında teoriler | |
4 | Matematiksel anlama alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
5 | Geometrik düşünme alanında teoriler | |
6 | Geometrik düşünme alanında teoriler | |
7 | Geometrik düşünme alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
8 | Arasınav | |
9 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler | |
10 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler | |
11 | Öğrenme ve öğretim alanında teoriler ve ilgili araştırmalar | |
12 | Sosyokültürel alanda teoriler | |
13 | Sosyokültürel alanda teoriler | |
14 | Sosyokültürel alanda teoriler ve ilgili araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. Sriraman, B. & English, L. (2010). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers. Berlin, Heidelberg: Springer. doi:10.1007/978-3-642-00742-2. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | ||||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
4 | Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. | ||||||
5 | Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. | X | |||||
6 | Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Recognizes the theories in the field of mathematics education | 5 | |||||
2 | Examines mathematics education research from a critical perspective | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 2 |
3 | Identifies theories appropriate to a particular research topic in the field of mathematics education. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |