Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Nicel Araştırma Yöntemleri MAT 600 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Nicel verilerin toplanması, kaydedilmesi, uygun istatistiksel analizlerin seçimi ve bu süreçte karşılaşılan problemlerin çözümünde uygun istatistiksel yöntemlerin belirlenmesinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Nicel araştırmalarda desenler, nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, çeşitli problem durumlarının belirlenmesi ve bu problem durumlarına uygun istatistiksel çözümlerin üretilmesi.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik eğitimi alanında kullanılan nicel araştırma yöntemlerini bilir.
2 Alanda araştırma problemi yazma ve hipotez oluşturma süreçlerini bilir.
3 Araştırma sürecinde veri toplama ve veri analizi süreçlerini ifade eder.
4 Gerçekleştirdiği araştırma sonucunda elde edilen bulguları bilimsel yollarla raporlaştırmayı bilir.
5 Bilimsel bir araştırma hazırlama ve yürütme süreçlerini tasarlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nicel araştırmanın tanımı ve gerekliliği, problem durumunun belirlenmesi, ilgili desenler. Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Matematik Eğitiminde kullanılan nicel araştırma desenleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Matematik Eğitiminde araştırma problemi kurma ve probleme yönelik hipotez yazma Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Matematik Eğitiminde araştırma problemi kurma ve probleme yönelik hipotez yazma Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Nicel araştırmalarda örnekleme yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Nicel araştırmalarda veri toplama araçları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Problem durumları ve çeşitli veri analizi teknikleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Rapor hazırlama Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Önerilerin sunumu Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Harrington, D. (2009). Confirmatory Factor Analysis. New York: Oxford University Press

2) Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Prentice Hall.

3) Raykov T., Marcoulides, G.A. (2006). A first course in structural equation modelin. London: Lawrence Erlbaum Associates.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. X
3 Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. X
4 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. X
5 Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Matematik eğitimi alanında kullanılan nicel araştırma yöntemlerini bilir.
2 Alanda araştırma problemi yazma ve hipotez oluşturma süreçlerini bilir.
3 Araştırma sürecinde veri toplama ve veri analizi süreçlerini ifade eder.
4 Gerçekleştirdiği araştırma sonucunda elde edilen bulguları bilimsel yollarla raporlaştırmayı bilir.
5 Bilimsel bir araştırma hazırlama ve yürütme süreçlerini tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6