Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Felsefe İlişkileri | TDE 473 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞAHRU PİLTEN UFUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞAHRU PİLTEN UFUK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tuğçe TAKOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel felsefe kavramlarını öğretmek, Ortaçağ, Yeni ve Yakınçağ felsefecileri ile Türk felsefecilerinin dil görüşlerini, Türkçenin yazılı metinlerindeki felsefi anlayışları, dil-felsefe ilişkisini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Dil-felsefe bağlantıları, Türk ve yabancı filozoflarının dil görüşleri, tarihi dönem metinlerinde felsefe anlayışları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dilin kökeni hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yabancı ve Türk filozofların dil görüşlerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Felsefe açısından dile yaklaşımı bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Yazılı metinlerdeki felsefe anlayışlarını bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Dil-felsefe ilişkisini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Genel olarak Türkçenin felsefesini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diller ve Dillerin Kökeni | Dil bilimi kaynaklarını araştırmış olmak. |
2 | Konuşma Düşünce | Dil bilimi kaynaklarını incelemiş olmak. |
3 | Platon ve Aristotelese Göre Dil ve Retorik | Platon ve Aristoteles hakkında araştırma yapmış olmak. |
4 | Dil Felsefesi | Dil felsefesi hakkında ön bilgi edinmiş olmak. |
5 | Ortaçağ Felsefecilerinin Dil Görüşleri | Dil felsefesi hakkında ön bilgi edinmiş olmak. |
6 | İlk Türk Felsefecilerinin Dil Görüşleri | Dil felsefesi hakkında ön bilgi edinmiş olmak. |
7 | Yorumbilim (Hermeneutik) ve Dil | Yorumbilim ve dil ilişkisi üzerine araştırma yapmış olmak. |
8 | Saussure. John Locke, Wilhelm von Humboldt, Bergsonun Dil-Felsefe Görüşleri | Ders notlarını tekrar etmek. |
9 | Ara Sınav | Genel konu tekrarı yapmak. |
10 | Köktürkçe ve Felsefesi | Köktürkçe metinlerin içeriği konusunda tekrar yapmış olmak. |
11 | Uygur Türkçesi ve Felsefesi | Uygur metinlerinin içeriği konusunda tekrar yapmış olmak. |
12 | Osmanlı Türkçesi ve Felsefesi | Osmanlı Türkçesi eserlerinin içeriği kon usunda tekrar yapmış olmak. |
13 | Türkçenin Felsefe Yolları | Ders konularının tekrarını yapmış olmak. |
14 | Günümüz Türk Felsefecileri ve Dil Görüşleri | Ders konularının tekrarını yapmış olmak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | AKARSU, Bedia, Dil-Kültür Bağlantıları, İstanbul, İnkılâp Kitabevi, s.104. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dilin kökeni hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Yabancı ve Türk filozofların dil görüşlerini bilir. |
3 | Felsefe açısından dile yaklaşımı bilir. |
4 | Yazılı metinlerdeki felsefe anlayışlarını bilir. |
5 | Dil-felsefe ilişkisini bilir. |
6 | Genel olarak Türkçenin felsefesini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |