Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şehir Folklorü | TDE 274 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kentlere özgü halkbilim olay ve ürünleriyle ilgili araştırma ve incelemeler yapmak |
Dersin İçeriği | Şehir folkloru kavramı, kapsamı, şehirlerdeki kültürel yapı, şehirlerin ön plana çıkan kültürel değerleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şehir folklorunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Şehirlerin kültürel yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Şehirlerin ön plana çıkan kültürel değerlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Şehir ve beden folkloru ilişkisini kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şehir folkloru | Kaynak kitaplardan konu takibi |
2 | Şehir folklorunun kapsamı | Kaynak kitaplardan konu takibi |
3 | Şehirlerin oluşum sürecinde folklor | Kaynak kitaplardan konu takibi |
4 | Şehirlerin gelişim sürecinde folklor | Kaynak kitaplardan konu takibi |
5 | Folklor-poplor | Kaynak kitaplardan konu takibi |
6 | Çağdaş kentte hayat | Kaynak kitaplardan konu takibi |
7 | Çağdaş kentte hayat | Kaynak kitaplardan konu takibi |
8 | Çağdaş kentte beden folkloru | Kaynak kitaplardan konu takibi |
9 | Medya ve folklor | Kaynak kitaplardan konu takibi |
10 | Çağdaş kentte sözel anlatılar ve parodi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
11 | Şehirlerin kültürel değerleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
12 | Şehirlerin kültürel değerleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
13 | Şehir efsaneleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
14 | Şehir efsaneleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | OĞUZ M. Öcal; Kentlerin Oluşumu ve Gelişimi Süreçlerinde Türk Halkbilimi,http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/43.php |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Şehir folklorunu tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Şehirlerin kültürel yapısını bilir. | ||||||||||||||
3 | Şehirlerin ön plana çıkan kültürel değerlerini öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Şehir ve beden folkloru ilişkisini kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |