Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batı Edebiyatı Örnekleri | TDE 384 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yeni Türk Edebiyatına Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ÜRKMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örnek metinlerden yola çıkarak Batı Edebiyatını tanıtmak, Türk edebiyatına etkisini tespit etmek, edebiyat yoluyla farklı kültürleri tanımak |
Dersin İçeriği | Batı Edebiyatını tarihî gelişimi içinde inceleyerek, kültür-edebiyat etkileşiminin belirtilmesi; Türk Edebiyatının Batı Edebiyatı karşısındaki durumunun öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Batı Edebiyatının (Yunan, Lâtin, İtalyan, İspanyol, Fransız, İngiliz, Alman, İskandinav ve Rus) tarihî gelişimi konusunda bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Edebiyat eserleri kanalıyla Batı kültürünü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Aldığı teorik bilgilerle farklı kültürlerin edebî eserlerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Batı Edebiyatının kaynaklarını tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Kültürlerarası etkileşimi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Edebiyatın kültürlerarası etkileşimde rolünü belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mitoloji;Dünya mitolojileri; Mitolojinin edebiyattaki yeri ve önemi; Yunan Edebiyatı ve belli başlı temsilcilerinin tanıtılması: Sophokles Kral Oidipus; Lâtin Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Vergilius. | Dünya mitolojileri hakkında araştırmayapılacak Sophokles’in Kral Oidipus adlı eseri, Vergilius’un şiirleri okunacak |
2 | İtalyan edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Dante İlâhî Komedya, Boccacio Decamerone. | İlahi Komedya ve Decamerone hakkında bilgi edinilecek |
3 | İspanyol edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması. Cervantes -Don Quijote’ un değeri. | Don Qouijote okunacak |
4 | Fransız edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Ronsard, Montaigne-Denemeler, Corneille, Moliére, La Fontaine, Rousseau. | Fransız edebiyat tarihiyle ilgili araştırma yapılacak. denemeler okunacak. |
5 | Lamartine’in Greziella romanı ve “Göl” şiirinin incelenmesi; Lamartine’in Türk Edebiyatında tanınması ve etkisi Victor Hugo’nun Sefiller romanının değerlendirilmesi. | Greziella ve Sefiller okunacak |
6 | Baudelaire, Verlaine, Rimbaud ve Valery’nin şiir anlayışları ve etkileri | Şairlerin sanat anlayışları hakkında araştırma yapılacak |
7 | Balzac’ın Goriot Baba romanı ile Stendhal’ın Kırmızı ve Siyah romanının değerlendirilmesi. | Goriot Baba romanı okunacak |
8 | Flaubert Madam Bovary, Maupassantın hikâyeciliği. | Madam Bovary romanı okunacak Maupassant´ın hikâyeleri hakkında bilgi edinilecek. |
9 | ARASINAV | |
10 | Rus edebiyatının tanıtılması, Tolstoy’un Harp ve Sulh romanı ile Dostoyevski’nin Suç ve Ceza adlı romanının değerlendirilmesi. Puşkin’in şiirlerinden örnekler. | . Harp ve Sulh romanı ile Suç ve Ceza romanları okunup bu eserler üzerine yazılmış yazılar hakkında bilgi sahibi olunacak |
11 | İngiliz Edebiyatının tanıtılması: Shakespeare Hamlet, Daniel Defoe’nun Robenson Crouse adlı eseri ve dünya edebiyatına etkisi, Charles Dickens İki Şehrin Hikâyesi. James Joyce, Ulysses | Robenson Crouse ,İki Şehrin Hikâyesi, Hamlet adlı eserler okunacak |
12 | İngiliz Romantikleri: Byron, Yeats, Eliot | |
13 | Alman Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Goethe Faust; Rilke | Goethe, Rilke hakkında bilgi edinilecek. Rilke’nin şiirleri okunacak. |
14 | Amerikan Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: O. Henry’nin hikâyelerinin değerlendirilmesi, Steinback’in Fareler ve İnsanlar adlı eserinin tanıtılması. | O´Henry´den hikâyeler ve Fareler ve İnsanlar okunacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, Cevdet Kudret, İnkılâp ve Aka, İstanbul, 1980. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Batı Edebiyatının (Yunan, Lâtin, İtalyan, İspanyol, Fransız, İngiliz, Alman, İskandinav ve Rus) tarihî gelişimi konusunda bilgi edinir |
2 | Edebiyat eserleri kanalıyla Batı kültürünü tanır. |
3 | Aldığı teorik bilgilerle farklı kültürlerin edebî eserlerini karşılaştırabilir. |
4 | Batı Edebiyatının kaynaklarını tespit eder. |
5 | Kültürlerarası etkileşimi analiz edebilir. |
6 | Edebiyatın kültürlerarası etkileşimde rolünü belirtir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |