Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeniyet Tarihi | TAR 366 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medeniyetin kavramını açıklar ve tarihsel gelişim evrelerini kapsamlı olarak açıklamayı hedefler |
Dersin İçeriği | Medeniyet, kültür, uygarlık ve diğer alt kavramlar ile insan ilişkileri arasında detaylı bilgi verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medeniyet, kültür, uygarlık kavramlarını açıklamayı hedefler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Farklı medeniyetleri ele alarak, benzerlikler ve farkılılıklar üzerinden analitik bağlamda çeşitli konularda medeniyet analizleri yapmayı hedefler | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Medeniyet kategorisinde insanlığın sosyal, politik ve ekonomik gelişimlerini tartışmayı amaçlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Medeniyet Tarihi bakımından derste tanımlanan uygarlıkların birbirleriyle ilişkisi ve etkileşimi çevresini ele alır. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Medeniyet tasavvurunu çerçevesinde geleceğe dönük perfsektifler açmayı hedefler. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, öğrencilerle tanışma | |
2 | Kültüre, medeniyet ve uygarlık nedir? Kavramlar ve teoriler. | |
3 | Medeniyetin ortaya çıkması nasıl olmuştur, ilgili teoriler. | |
4 | Sümer ve Önasya Medeniyeti | |
5 | Mısır Medeniyeti | |
6 | Hint ve Çin Medeniyeti | |
7 | Yunan Medeniyeti | |
8 | Ara sınav | |
9 | İslam Medeniyeti | |
10 | Endülüs Medeniyeti | |
11 | Selçuklu ve Osmanlı Medeniyeti | |
12 | Modern Avrupa Medeniyeti | |
13 | Modern Avrupa Medeniyeti | |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi ve tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, Çev. Alaattin Şenel, İmge Yayınevi, Ankara 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medeniyet, kültür, uygarlık kavramlarını açıklamayı hedefler | |||||||||||
2 | Farklı medeniyetleri ele alarak, benzerlikler ve farkılılıklar üzerinden analitik bağlamda çeşitli konularda medeniyet analizleri yapmayı hedefler | |||||||||||
3 | Medeniyet kategorisinde insanlığın sosyal, politik ve ekonomik gelişimlerini tartışmayı amaçlar. | |||||||||||
4 | Medeniyet Tarihi bakımından derste tanımlanan uygarlıkların birbirleriyle ilişkisi ve etkileşimi çevresini ele alır. | |||||||||||
5 | Medeniyet tasavvurunu çerçevesinde geleceğe dönük perfsektifler açmayı hedefler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |