Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-İslam Sanatları ve Türkiye´Nin Tarihi Eserleri | TAR 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslam sanatlarının genel hatlarıyla ve uygulama örnekleriyle tanınması ve incelenmesi yanında, bu sanatların uygulama alanı olan tarihî eserlerin tanınması ve tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Türk-İslam dekor ve motifleri, Kitap sanatları, plastik sanatlar, mimari tezyîn sanatları, Türkiye’nin meşhur tarihî eserleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk sanatını genel hatlarıyla tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Millî sanat eserlerinin nasıl yapıldığını kavrar | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
3 | Türk sanatlarını diğer sanatlarla karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Türk sanatının dönemlerini analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sanat eserlerini türlerine göre değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Türk sanatlarının anlaşılmasını ve geliştirilmesi konusunda fikir önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanata giriş ve sanat felsefesi | |
2 | Temel motifler ve desenler-1 | |
3 | Temel motifler ve desenler-2 | |
4 | Kitap sanatları-1: Kâğıt, kalem, cilt, ebru, hat, tezhip, tasvir | |
5 | Plastik sanatlar-1: Rölyef, seramik, çini, porselen | |
6 | Plastik sanatlar-2: Ahşap, taş ve metal | |
7 | Mimari tezyîn sanatları: hat, kalemişi, çini-mermer-ahşap-metal işlemeciliği | |
8 | Doğu-Güneydoğu Anadolu Bölgesi tarihî eserleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | İç Anadolu Bölgesi tarihî eserleri | |
11 | Akdeniz ve Ege Bölgesi tarihî eserleri | |
12 | Marmara Bölgesi tarihî eserleri | |
13 | Karadeniz Bölgesi tarihî eserleri | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Ders Notu, öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk sanatını genel hatlarıyla tanır | |||||||||||
2 | Millî sanat eserlerinin nasıl yapıldığını kavrar | |||||||||||
3 | Türk sanatlarını diğer sanatlarla karşılaştırır | |||||||||||
4 | Türk sanatının dönemlerini analiz eder | |||||||||||
5 | Sanat eserlerini türlerine göre değerlendirir | |||||||||||
6 | Türk sanatlarının anlaşılmasını ve geliştirilmesi konusunda fikir önerir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |