Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları | TAR 450 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | T. C. Tarihi ile alakalı kaynakları öğrenmek ve kaynak tahlilini yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti Tarihinde kullanılan birinci ve ikinci el kaynakların tanıtılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | T. C. Tarihinde arşiv kaynaklarının nasıl kullanılacağını öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Basının T.C. Tarihindeki önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Araştırma ve inceleme eserleri değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kaynakları tahlil eder | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Akademik bir çalışmanın nasıl olacağını çözümler | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin genel tahlili | |
2 | Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemleri, yakın dönem tarih araştırmalarının zorlukları | |
3 | Kaynak tespiti ve önemi | |
4 | T. C Tarihinde arşiv belgeleri I | |
5 | T. C Tarihinde arşiv belgeleri II | |
6 | T. C Tarihinde Basın ve Önemi | |
7 | T. C Tarihinde gazeteler | |
8 | T. C Tarihinde mecmualar | |
9 | ARA SINAV | |
10 | T. C Tarihinde hatıratların kullanılması | |
11 | T. C Tarihinde kaynak olarak Nutuk | |
12 | Araştırma eserleri I | |
13 | Araştırma eserleri II | |
14 | Sonuç ve değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rukancı, Fatih - Anameriç, Hakan - Başar, Alparslan, Arşiv ve Arşivcilik: Kuram, Strateji ve Uygulamalar Şenalp, Leman, Atatürk Kaynakçası (2 cilt), Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1984. Yalçın, Semih, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları, Ankara, 2004.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemlerini analiz eder | |||||||||||
2 | T. C. Tarihinde arşiv kaynaklarının nasıl kullanılacağını öğrenir | |||||||||||
3 | Basının T.C. Tarihindeki önemini kavrar | |||||||||||
4 | Araştırma ve inceleme eserleri değerlendirir | |||||||||||
5 | Kaynakları tahlil eder | |||||||||||
6 | Akademik bir çalışmanın nasıl olacağını çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |