Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Selçuklu Şehircilik Tarihi | TAR 285 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Selçuklu Kültürel Gelişiminin En Önemli Öğelerinden Şehirciliğin Tanınması |
Dersin İçeriği | Selçuklu Şehirciliğinin Tarihi Gelişiminin Belirlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Selçuklu kültürel gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Selçuklu kültür ilişkisini ortaya koyar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Selçuklu medeniyetinde şehirleşmenin yerini belirler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Selçuklu Kültürel ve Toplumsal Temelleri | |
2 | Selçuklu Şehirciliğinin Mekânsal Problemleri | |
3 | Eski Türk Şehirlerinden Selçuklu Sürecine Taşınan Fiziki ve Kültürel Unsurlar | |
4 | Selçuklularda Türk Şehrinin Karakteri ve Yapısı | |
5 | Selçuklularda Horasan Şehirciliği | |
6 | Selçuklularda Maveraünnehir’deki Şehircilik | |
7 | Önasya’daki Selçuklu Şehirciliği | |
8 | 13–15. Yüzyıllarda Anadolu Selçuklu Şehirciliği | |
9 | ARASINAV | |
10 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Ulucami, Çarşı ve Bedesten | |
11 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Gökmeydan | |
12 | Selçuklu Şehirleşmesinin Kurumları; Kale, Ahmedek ve Şehreküstü | |
13 | Selçuklu Şehirciliği – Toplumsal Yapı İlişkisi | |
14 | Selçuklu Şehirciliği – Şehri İmaretleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tarih-i Buhara İbn Funduk Beyhaki, Tarih-i Beyhak Nerşahi, Tarih-i Buhara Nuzhetü’l Kulub Asarü’l Bilad İbn Batuta Seyahatnamesi El Ömeri, Mesalikü’l Ebsar Clavijo Seyahatnamesi Rubruck Seyahatnamesi Marco Polo Seyahatnamesi İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü Faruk Sümer, Eski Türklerde Şehircilik Mustafa Demir, Sivas şehri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır. | ||||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür. | ||||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | ||||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | ||||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Selçuklu kültürel gelişimini kavrar. | |||||||||||
2 | Selçuklu kültür ilişkisini ortaya koyar. | |||||||||||
3 | Selçuklu medeniyetinde şehirleşmenin yerini belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |